۱۸ اسفند ۱۴۰۱، ۳:۰۲
کد خبرنگار: 2447
کد خبر: 85051704
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

صنعا: ۶۴ زن قربانی مین‌ و بمب‌های خوشه‌ای ائتلاف سعودی شدند

تهران- ایرنا- مرکز نظارت بر پاکسازی مین یمن چهارشنبه شب در گزارشی اعلام کرد، ۶۴ زن در سال ۲۰۲۲ قربانی انفجار مین و بمب‌های خوشه‌ای ائتلاف سعودی شدند.

به گزارش ایرنا از المسیره، مرکز نظارت بر پاکسازی مین یمن گزارش اعلام کرد، ۱۰ زن در سال گذشته (۲۰۲۲) بر اثر انفجار مین و بمب‌های خوشه‌ای کشته و ۵۴ نفر نیز زخمی شدند.

این مرکز افزوده است: زنان یمنی بیشترین آسیب را از مین‌ها و بمب‌های برجای مانده از جنگ دیدند و هنگام جمع‌آوری هیزم، آوردن آب و چرای دام در اثر انفجار آن با خطرات بزرگی مواجه هستند.

مرکز نظارت بر پاکسازی مین یمن بر لزوم حمایت از زنان در برابر مین‌ها و بمب‌های برجای مانده از تجاوز ائتلاف سعودی به یمن و پاکسازی مناطق آلوده تأکید کرده است.

در این گزارش آمده است که بر اساس آمار از آغاز جنگ علیه یمن تا اوایل ماه جاری میلادی (مارس) در نتیجه انفجار مین و بمب‌های خوشه‌ای ۱۴۶ نفر کشته و ۵۵۳ نفر زخمی شدند.

مرکز نظارت بر پاکسازی مین یمن پیش تر اعلام کرده بود که ائتلاف سعودی مانع از ورود دستگاه‌ها و تجهیزات مورد نیاز برای پاکسازی مناطق آلوده به بقایای بمب و مین می‌شود که این خود دلیلی بر افزایش شمار قربانیان است.

مرکز نظارت بر پاکسازی مین یمن همچنین اعلام کرد که سازمان ملل نیز در راستای تهیه تجهیزات مورد نیاز این عملیات هیچ کمکی ارائه نکرده و هیات ناظر آن بر توافق الحدیده که وظیفه تهیه تجهیزات را دارد نیز از کارشکنی ائتلاف متجاوز در زمینه تهیه تجهیزات چشم پوشی می‌کند.

عربستان سعودی از ششم فروردین ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور عربی از جمله امارات و با کمک و چراغ سبز آمریکا و حمایت رژیم صهیونیستی، حملات گسترده‌ای را علیه یمن - فقیرترین کشور عربی - آغاز کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha