استاندار: گردشگری یکی از گلوگاه‌های پیشرفت استان کرمانشاه است

کرمانشاه- ایرنا- استاندار کرمانشاه، گردشگری را یکی از عوامل توسعه استان دانست و گفت: یکی از گلوگاهای پیشرفت و رشد استان که تاکنون مغفول مانده بحث گردشگری است و این موضوع یکی از وظایف و حیطه فعالیت مهم شهرداران است.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا؛ «محمدطیب صحرایی» در جلسه شورای سازمان همیاری شهرداری های استان، با تبریک میلاد با سعادت حضرت قائم (عج)، افزود: بر اساس یافته ها و بررسی های انجام شده از مصوبات سفر مقام معظم رهبری، مصوبات سفر ریاست جمهوری، برنامه بودجه سال ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ و هم اندیشی مدیران استان، گردشگری یکی از محورهای اصلی رشد و پیشرفت استان کرمانشاه است.

وی در ادامه سخنانش با اشاره به در پیش بودن تعطیلات عید نوروز و سال نو، نوروز را مانور گردشگری و ماموریت مهم شهرداران استان دانست و گفت: در ایام نوروز ضمن بازدید از شهرهای استان، خدمت‌رسانی به گردشگران را بررسی می‌کنم.

شهرداری‌ها در خدمات رسانی به گردشگران تلاش جدی کنند

نماینده عالی دولت در استان کرمانشاه اضافه کرد:: همه شهرداران استان متولی آبروی استان هستند و باید با جدیت پیگیر رفع مشکلات و آمادگی برای یک میزبانی شایسته از مسافران نوروزی باشند زیرا مسافران هر مشکلی در هر جای استان را پای اسم کل استان کرمانشاه می نویسند.

وی از شهرداران خواست که خود را شهردار استان ببینند و اگر مشکلی در دیگر شهرها هم است هر کدام با همت و همدلی به حل آن مشکل کمک کنند زیرا زمانی که گردشگران به استان سفر می کنند چنانچه مشکلی در شهری وجود داشته باشد آن مشکل را نه به آن شهر بلکه به کل استان نسبت می دهند.

صحرایی ادامه داد: همه شهرداران موظف هستند که با علاقمندی و تعصب کاری با پیشبرد کارها و برنامه ها، متولی آبروی استان باشند.

استاندار کرمانشاه تلاش برای به تصویر کشیدن مناسب از ویژگی های استان را مانور گردشگری و ماموریت مهم شهرداران برشمرد و از شهرداران خواست که همکاری مناسبی در طرح ساماندهی معتادان متجاهر که بزودی در تمامی شهرها آغاز خواهد شد، داشته باشند.

وی با بیان اینکه حتماً برای چگونگی از روند اقدامات انجام شده برای ارائه خدمات به مسافرین نوروزی از تمام شهرهای استان در ایام تعطیلات نوروزی بازدید خواهم کرد گفت: باید برای توسعه گردشگری در استان به صورت ویژه تلاش کنیم زیرا آورده این بخش از چاه نفت برای استان بیشتر خواهد بود.

مقام عالی استان با اشاره به وجود ۴ هزار اثر گردشگری در استان تاکید کرد: استانی با این همه ظرفیت می تواند بهشت گردشگری ایران باشد و اگر اقدامی در این زمینه صورت نگیرد در واقع فرصتی است که از شهروندان گرفته شده است.

ملاک فعالیت‌ها قانون است

وی ملاک و تراز فعالیت ها را در چارچوب قانون عنوان و تاکید کرد: عدم رعایت قانون برای ما خط قرمز است زیرا اگر در کارها به قانون توجه نکنیم علاوه بر اینکه آن کار با شکست مواجه می شود، فساد و تباهی نیز به دنبال دارد بنابراین ملاک ما در تمامی کارها رعایت قانون خواهد بود.

استاندار کرمانشاه از شهرداران به عنوان اعضای شورای سازمان همیاری شهرداری ها خواست ناظر بر فعالیت و عملکرد سازمان باشند و از اعضای هئیت مدیره فقط انتظار تلاش و کار داشته باشند و از دخالت در کارها که منجر به هدر رفتن تلاش ها می شود، پرهیز کنند.

صحرایی افزود: همه باید تلاش کنیم که سازمان همیاری شهرداری ها از وضعیت فعلی خارج شود و به سمت پویایی و اثرگذاری در روند توسعه شهرداری ها حرکت کند.

وی تاکید کرد: همه باید کمک کنیم که این سازمان به جایگاه اصلی و نقش آفرین خود برگردد و این موضوع به همت و تلاش همه اعضا مرتبط است که باید اهتمام ویژه ای برای بالندگی آن داشته باشیم.

استاندار کرمانشاه پیروزی و برنده شدن یک تیم را در گرو همدلی و هفکری همه اعضای آن عنوان کرد و با بیان اینکه اعضای شورای سازمان باید نسبت به هویت استانی تعلق خاطر داشته باشند، ادامه داد: همه اعضا باید به دنبال سربلندی و پویایی سازمان همیاری شهرداری ها باشند و چنانچه وحدت و انسجام داشته باشیم، می توانیم بر مشکلات فائق آئیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha