۱۶ اسفند ۱۴۰۱، ۱۳:۵۹
کد خبرنگار: 2330
کد خبر: 85050541
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

زنگ هشدار بحران آب در فرانسه

۱۶ اسفند ۱۴۰۱، ۱۳:۵۹
کد خبر: 85050541
زنگ هشدار بحران آب در فرانسه

تهران- ایرنا- وزیر محیط زیست فرانسه خواستار اجرای دستوراتی برای محدود کردن مصرف آب شده است؛ موضوعی که به نظر می رسد زنگ هشدار بحران آب در این کشور را با توجه به خشکسالی بی سابقه به صدا در آورده است.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا، کریستوف بِچو (Christophe Béchu) وزیر محیط زیست فرانسه گفت با توجه به کاهش هشدار دهنده سطح آب های زیرزمینی، ۱۰۰ بخشداری در فرانسه نباید در صدور احکام فوری برای محدود کردن مصرف محلی آب تعلل کنند.

وزیر محیط زیست فرانسه اظهار داشت: در شرایط کنونی در وضعیت بسیار جدی هشدار دهنده ای قرار داریم زیرا ما به پایان زمانی که معمولاً دوره شارژ دوباره جداول آب زیرزمینی است، نزدیک می شویم.

فرانسه خشک ترین زمستان خود را از سال ۱۹۵۹ تاکنون سپری می کند و هشدار روز دوشنبه وزیر محیط زیست این کشور به دنبال نشست مجازی وی با بخشداری ها برای بررسی وضعیت کلی آب کشور مطرح شده است.

بچو گفت: انتظار دارد روزهای آینده بارش هایی رخ دهد اما این بارش ها همه مناطق فرانسه را در بر نخواهد گرفت. وی از ذخایر پایین آبی در حوزه مدیترانه و کریدور رون (Rhone) ابراز نگرانی کرد.

زنگ هشدار بحران آب در فرانسه

بر اساس گزارش وبسایت دولتی فرانسه، بخش های پیرنه اورینتال (PyreneesOrientales)، بوش-دُو-رُن (Bouches-du-Rhone) و وُر (VAR) و آن (Ain) در جنوب و شرق فرانسه در وضعیت زرد یا نارنجی هشدار خشکسالی قرار دارند و تنها اندکی از سطح بحران قرمز فاصله دارند.

دو بخش ایولین (Yvelines) در غرب پاریس و ساووا (Savoie) در شرق، هشدار سطح پایین به منظور حفظ هوشیاری را اعلام کرده اند.

سطح پایین آب در تابستان گذشته در فرانسه بر تولید برق آبی تأثیر گذاشت و باعث کاهش تولید برق در نیروگاه های هسته ای این کشور شد که از آب رودخانه برای خنک کردن راکتورها استفاده می کنند.

در برخی از مناطق فرانسه نیز اختلال در انتقال آب آشامیدنی وجود داشته که وزیر محیط زیست این کشور امیدوار است سال جاری این مشکل حل شود.

به همین منظور بچو از بخشداری ها خواسته بسرعت وارد عمل شود زیرا به زعم وی، حتی تاخیر چند روزه بین اعلام رسمی هشدار خشکسالی و مقررات محدود کننده در مصرف آب می تواند تفاوت هایی ایجاد کند.

وزارت محیط زیست فرانسه اعلام کرده که یک برنامه مدیریت منابع ملی در سطح ملی که انتظار می رفت تا ماه ژانویه ارائه شود تا قبل از ماه مارس منتشر خواهد شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha