انسیه شاه‌حسینی: ملاقلی‌پور برای خواسته‌هایش می‌جنگید

عسلویه- ایرنا- انسیه شاه‌حسینی کارگردان سینما گفت: با ملاقلی پور دوست‌های خوبی بودیم. هر چیزی که می‌خواست به دست بیاورد به سختی به دست می‌آورد و برای هر چیزی چه در زندگی شخصی و چه در کار حرفه ای. همیشه می‌جنگید.

به گزارش خبرنگار سینمایی ایرنا اعزامی به عسلویه، وی که دوشنبه شب به مناسبت سالگرد رسول ملاقلی‌پور کارگردان فقید سینما، در محل دهکده مقاومت شهر عسلویه صحبت می کرد، ادامه داد: ملاقلی پور شخصیت جالبی داشت و آدم زحمتکشی بود و کارش را جدی می‌گرفت.

این کارگردان افزود: ملاقلی‌پور اگر نصف این هزینه که برای ساخت فیلم پالایشگاه (به کارگردانی مهرداد خوشبخت) گذاشته بودند را در اختیار داشت، آن وقت می‌دیدید که چه فیلم با چه کیفیتی می‌ساخت.

شاه حسینی در ادامه این مراسم که در حاشیه هفدهمین جشنواره بین المللی فیلم مقاومت برگزار می شود، گفت: با ملاقلی پور دوست های خوبی بودیم. هر چیزی که می خواست به دست بیاورد به سختی به دست می آورد و برای هر چیزی می جنگید چه در زندگی شخصی و چه در کار حرفه ای. همیشه می جنگید. همیشه پیاده می رسید و خشمی نهفته در رفتارش بود و هر کسی او را نمی شناخت این را بر بداخلاقی او می گذاشت.

وی افزود: رسول ملاقلی‌پور همیشه خشمش بر برخی رفتارش غالب بود و چون غریزی وارد این کار شده بود خیلی رنج‌ها را متحمل می‌شد و مثل آهنگ‌سازی بود که نت بلد نبود اما آهنگ‌های خوبی می‌ساخت.

این کارگردان همچنین در باب فیلمسازی و ایده پردازی برای ساخت فیلم گفت: وقتی آدم می خواهد کاری انجام بدهد و کلی ایده در سر دارد اگر آموزش نبیند مثل کشتی پر از آذوقه می ماند که تا به آب نیفتد به مقصد نمی رسد.

رسول ملاقلی پور آثاری همچون میم مثل مادر (۱۳۸۵)، مزرعه پدری (۱۳۸۱)، قارچ سمی (۱۳۸۰)، نسل سوخته (۱۳۷۸)، هیوا (۱۳۷۷)، کمکم کن (۱۳۷۷)، سفر به چزابه (۱۳۷۴)، نجات یافتگان (۱۳۷۴)، پناهنده (۱۳۷۲)، خسوف (۱۳۷۱)، مجنون (۱۳۶۹)، افق (۱۳۶۷)، پرواز در شب (۱۳۶۵)، بلمی به سوی ساحل (۱۳۶۴)، نینوا (۱۳۶۲) را نویسندگی و کارگردانی کرده است. این کارگردان، ۱۵ اسفندماه سال ۱۳۸۵ در ۵۱سالگی درگذشت.

هفدهمین جشنواره بین المللی فیلم مقاومت از ۱۲ اسفندماه در شهر عسلویه آغاز شده است و تا ۱۷ اسفندماه ادامه خواهد داشت.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار فرهنگ

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha