۱۵ اسفند ۱۴۰۱، ۱۹:۳۱
کد خبرنگار: 5284
کد خبر: 85049812
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

چالش تغییرات اقلیمی و هزینه‌های سنگین بر دولت آلمان

تهران - ایرنا - گزارش منتشر شده توسط یک موسسه تحقیقات اقتصادی نشان می‌دهد که هزینه‌های قابل توجهی ناشی از تغییرات اقلیمی متوجه آلمان خواهد بود.

به گزارش ایرنا از الجزیره، تحقیقات اخیر نشان می‌دهد تغییرات آب و هوایی تا اواخر قرن حاضر نزدیک به 900 میلیارد یورو به اقتصاد آلمان خسارت وارد خواهد کرد.

شرکت تحقیقات اقتصادی پروگنوس(Prognos)، موسسه تحقیقات ساختارهای اقتصادی و موسسه تحقیقات اقتصادی اکولوژیکی روز دوشنبه نتایج آخرین تحقیق میدانی خود را درباره تغییرات اقلیمی منتشر کردند.

وزارت‌های اقتصاد و محیط‌زیست آلمان با استناد به این مطالعه اعلام کردند که گرمای شدید، خشکسالی و سیل ممکن است بین سال‌های 2022 تا 2050 تا مبلغ900 میلیارد یورو برای این کشور خسارت داشته باشند.

طبق این گزارش وزارت‌های مذکور اعلام کردند که تخریب به زیرساخت‌های کشاورزی، راه‌ها و ساختمان‌ها در اثر سیل و اختلال در حمل و نقل و تاثیر بر سیستم بهداشتی هزینه‌های بسیاری بر دولت خواهد داشت.

این مطالعه می‌گوید که هزینه‌های تغییرات آب و هوایی ممکن است بسیار بیشتر از آن چیزی باشد که کارشناسان دولتی پیش‌بینی می‌کنند.

وزارت اقتصاد در حاشیه این گزارش اعلام کرده است که تغییرات اقلیمی بین سال‌های 2000 تا 2021 میلادی حداقل 145 میلیارد یورو برای دولت آلمان هزینه داشته است که 80 میلیارد یورو از این مبلغ تنها در پنج سال گذشته به خاطر حوادث سیل ایالت‌های راینلند، فلاتین و وستفالن بوده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha