۱۶ اسفند ۱۴۰۱، ۱۲:۳۷
کد خبرنگار: 2105
کد خبر: 85049481
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

طرح نظارت ویژه نوروز و رمضان در کردستان آغاز شد

۱۶ اسفند ۱۴۰۱، ۱۲:۳۷
کد خبر: 85049481
طرح نظارت ویژه نوروز و رمضان در کردستان آغاز شد

سنندج- ایرنا- طرح پایش و نظارت بر نحوه عرضه کالا در آستانه عید نوروز و ماه مبارک رمضان از امروز سه شنبه در استان کردستان  آغاز شد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در راستای اجرای این طرح ، گشت‌های مشترک با حضور سایر دستگاه‌های نظارتی هم چون تعزیرات حکومتی، اداره کل استاندارد، دانشگاه علوم پزشکی و اتحادیه‌های مربوطه از امروز آغاز شد و تا پایان ماه مبارک رمضان در استان ادامه دارد.

وی با اشاره به اینکه بازرسان در مراکز خرید و بازارهای سطح شهرهای استان حضور پیدا می کنند، اضافه کرد: امسال به دلیل شرایط موجود در بازار طرح نظارت بر نحوه عرضه و توزیع کالا با جدیت و دقت بیشتری به اجرا در می آید.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان با بیان اینکه اصناف از تخلف و گرانفروشی پرهیز و فاکتور خرید را به بازرسان ارائه کنند، گفت: فروشندگان به بهانه نوسانات و افزایش نرخ ارز حق گران کردن قیمت کالاها را ندارند و در صورت مشاهده هر گونه تخلف، برابر قانون با متخلفان برخورد می‌شود.

خلیقی یادآور شد: نمایشگاه‌های بهاره و فروش های فوق العاده در این ایام در راستای کنترل قیمت و تامین مایحتاج شهروندان به اجرا در می آید.

آغاز طرح پایش بر کمیت فرآورده‌های ویژه ماه مبارک رمضان و نوروز در استان

سرپرست اداره‌کل استاندارد استان کردستان هم در این رابطه اظهار کرد: با توجه به وظایف ذاتی و نظارتی سازمان ملی استاندارد ایران و در راستای تحقق ماده ۱۷ قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد و به منظور ارائه‌ خدمات مطلوب و کیفی به شهروندان، طرح پایش و نظارت بر کمیت فرآورده‌های تولیدی ویژه ماه رمضان و عید نوروز در استان آغاز شده است.

فرهاد حیدری از دیگر اهداف اجرای این طرح را پایش و کنترل واحدهای صنفی و تولیدی و همچنین مقابله با کم فروشی خواند و افزود: محورهای ارزیابی این طرح فروشگاه‌های زنجیره‌ای، هتل‌ها، هتل آپارتمان‌ها، زائر سراها، فرودگاه‌ها، ترمینال‌های (پایانه‌های) اتوبوسرانی برون شهری، مراکز پذیرایی و رستوران‌ها، مراکز اقامتی بین راهی، میادین میوه و تره بار، خدمات قالیشویی، مراکز فروش شیرینی و آجیل است.

وی از اصحاب رسانه استان خواست تا به منظور آگاهی و اطلاع رسانی طرح عیدانه به عموم مردم و خدمات مشمول استاندارد و نحوه دریافت خدمات استاندارد به مردم این اداره کل را در اجرای هر چه بهتر این طرح یاری کنند.

۷۵ هزار و ۷۶۸ واحد صنفی دارای پروانه کسب در استان کردستان وجود دارد و از این تعداد بیش از ۳۰ هزار واحد در مرکز استان مستقر هستند که سه درصد از این واحدهای صنفی را فروشگاه های متوسط و زنجیره ای تشکیل داده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha