۱۵ اسفند ۱۴۰۱، ۱۱:۳۵
کد خبر: 85049006
T T
۵ نفر

برچسب‌ها

چرا شهرداری مراغه از برنامه عمرانی عقب است؟

۱۵ اسفند ۱۴۰۱، ۱۱:۳۵
کد خبر: 85049006
چرا شهرداری مراغه از برنامه عمرانی عقب است؟

مراغه- ایرنا- شهردار مراغه با اشاره به اینکه بودجه ۲۱۰ میلیارد تومانی سال جاری طی بهمن ماه تحقق یافت، بیان کرد: افزایش ۵۷ درصدی حقوق کارکنان در حالی که افزایش ۲۰ درصدی آن در برنامه بودجه پیش‌بینی شده بود از یک سو و افزایش قیمت مصالح از سوی دیگر موجب شد تا شهرداری از برنامه عمرانی عقب بماند.

«محمد مقتومی» روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: حقوق و مزایای کارکنان در سال قبل زیر سه و نیم میلیارد تومان بود اما با توجه به افزایش ۵۷ درصدی حقوق و مزایا، این میزان در هر ماه به ۱۱ میلیارد تومان رسیده است.

وی با تاکید بر اینکه ۱۱۵ میلیارد تومان از بودجه ۲۱۰ میلیارد تومانی سال جاری به طرح‌های عمرانی اختصاص دارد، بیان کرد: امسال این میزان اعتبار برای طرح‌های عمرانی هزینه می‌شود اما واقعیت این است که طرح‌های در حال اجرا به صورت امانی با افزایش شدید هزینه‌ها مواجه است.

شهردار مراغه اظهار کرد: برای نمونه احداث گلخانه شهرداری با سه میلیارد تومان هزینه پیش‌بینی و آغاز شده بود اما تا زمان حاضر بالغ بر چهار میلیارد تومان برای آن هزینه شده است.

«مقتومی» عقب ماندن شهرداری از برنامه عمرانی به دلیل افزایش چشمگیر هزینه‌ها را طبیعی خواند و افزود: در سال‌های گذشته هم شیب ملایم تورم موجب عقب ماندن شهرداری از برنامه عمرانی شده بود اما باید توجه کرد که شیب تورم در سال جاری به شدت تند است.

وی اظهار داشت: مراغه در نوروز ۱۴۰۱ در ردیف شهرستان‌های نمونه آذربایجان‌شرقی در زمینه استقبال از بهار معرفی شده بود و امسال نیز برنامه‌های استقبال از بهار با جدیت پیگیری می‌شود.

به گزارش ایرنا بودجه سال گذشته شهرداری مراغه ۱۵۹ میلیارد تومان پیش‌بینی شده بود که ۶ درصد هم بیشتر از این میزان تحقق یافت؛ امسال نیز تحقق بودجه‌ فراتر از ۲۱۰ میلیارد تومانی قابل پیش‌بینی است.

چرا شهرداری مراغه از برنامه عمرانی عقب است؟

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha