رییس فدراسیون پزشکی ورزشی: خدمات توانبخشی ورزشی در اُستان‌ها تقویت شود

شهرکرد-ایرنا-رییس فدراسیون پزشکی ورزشی گفت:توانبخشی ورزشی در اُستان‌ها باید تقویت شود تا متخصصان ورزشی بتوانند در اُستان خود خدمات پزشکی مورد نیاز ورزشکاران را ارائه دهند.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا، غلامرضا نوروزی در مجمع سالیانه هیات پزشکی ورزشی چهارمحال و بختیاری در سالن المپیک اداره کل ورزش و جوانان اُستان افزود: هیات‌های پزشکی ورزشی اُستانی، نقش پشتیبانی از دیگر هیات‌ها را بر عهده دارند و از لحاظ پزشکی و مشاوره‌ای دیگر هیات‌ها را حمایت و پشتیبانی می‌کنند.

وی ادامه داد: توانبخشی ورزشی در اُستان‌ها باید تقویت شود تا متخصصان ورزشی بتوانند در اُستان خود خدمات پزشکی مورد نیاز ورزشکاران را ارائه دهند و نیازی نباشد که ورزشکاران برای دریافت خدمات به تهران مراجعه کنند.

رییس فدراسیون پزشکی ورزشی تاکید کرد: نباید ورزشکاران به دلیل مصدومیت با مشکل روبرو شوند و به جاهای دیگری به جز هیات‌ها مراجعه کنند.

وی تصریح کرد: خدمات توانبخشی ورزشی در اُستان‌هایی مانند چهارمحال و بختیاری که ورزشکاران زیادی در رشته‌های مختلف دارد که به صورت حرفه‌ای فعالیت می‌کنند باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

رییس فدراسیون پزشکی ورزشی یادآور شد: هیات پزشکی ورزشی علاوه بر سلامت ورزشکاران، سلامت عموم جامعه را نیز مدنظر داشته باشد و توجه به ورزش قهرمانی و سلامت همگانی را سرلوحه اقدامات خود قرار دهد.

نوروزی با بیان اهمیت بیمه ورزشی برای ورزشکاران گفت: ورزشکاران با پرداخت ۷۰ هزار تومان به عنوان بیمه ورزشی می توانند تا حدود ۳۵ میلیون تومان هزینه‌های درمانی دریافت کنند.

مدیرکل ورزش و جوانان چهارمحال و بختیاری نیز با اشاره به بحث آموزش تاکید کرد: هیات‌های ورزشی اُستان برنامه‌محور بودن و برنامه‌ریزی یک ساله را سر لوحه خود قرار دهند.

موعود بنیادی‌فرد افزود: پوشش همه مسابقات، نظارت با دقت بر باشگاه ها، فعال شدن و تجهیز مرکز فیزیوتراپی ویژه ورزشکاران سراسر استان و توجه ویژه به بیمه ورزشی را از مهمترین فعالیت‌های هیات پزشکی ورزشی برشمرد.

به گزارش ایرنا،چهارمحال و بختیاری ۱۱ شهرستان با جمعیتی نزدیک به یک میلیون نفر دارد ۳۵ هزار ورزشکار سازمان یافته چهارمحال و بختیاری در قالب ۵۰۰ هیات ورزشی در شهرستان‌ها و شهرهای اُستان فعال هستند.


اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha