۱۴ اسفند ۱۴۰۱، ۱۶:۰۷
کد خبرنگار: 5368
کد خبر: 85048466
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

سلاح در مقابل نفت؛ معادله روابط اسراییل و جمهوری آذربایجان

تهران-ایرنا- یک رسانه صهیونیستی از ارسال محموله‌های سلاح توسط رژیم صهیونیستی برای جمهوری آذربایجان در مقابل دریافت نفت پرده برداشت.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا، روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» نوشت که رژیم صهیونیستی و جمهوری آذربایجان بیش از بیست سال است که در قالب یک ائتلاف استراتژیک با یکدیگر در ارتباط بوده‌اند و تل‌آویو، باکو را به میزان قابل توجهی سلاح‌ تجهیز کرده است.

بر پایه این گزارش، هواپیماهای باری جمهوری آذربایجان طی هفت سال گذشته برای حمل و نقل مهمات از سرزمین‌های اشغالی به این کشور و انتقال نفت به این سرزمین ها، بیش از ۹۲ بار در فرودگاه نظامی «عوودا» در جنوب فلسطین اشغالی به زمین نشسته‌اند.

هاآرتص اعلام کرد که پنجشنبه گذشته، یک هواپیمای آذربایجانی از نوع «ایلیووشن -۷۶» در فرودگاه نظامی عوودا فرود آمد، سپس به حریم هوایی ترکیه بازگشت و از آنجا به پایگاه خود در باکو منتقل شد.

این روزنامه ارزش تسلیحات و مهمات فروخته شده رژیم صهیونیستی به آذربایجان را میلیاردها دلار تخمین زده است.

اوایل بهمن نیز «ذاکر حسنوف» وزیر دفاع جمهوری آذربایجان و «یوآو گالانت» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در یک گفت‌وگوی تلفنی، تقویت همکاری نظامی دوجانبه را بررسی کرده بودند.

گالانت در این گفت‌وگوی تلفنی، روابط تل‌آویو و باکو را مبتنی بر «دوستی و اعتماد متقابل اعلام و از سطح روابط دو طرف» ابراز خرسندی کرد.

در این گفت و گوی تلفنی، حسنوف ضمن تبریک به گالانت برای انتصاب وی به عنوان وزیر جنگ، بر ارتقای همکاری های نظامی بین دو طرف تاکید کرد.

حسنوف و گالانت همچنین در این گفت و گوی تلفنی، موضوعات مرتبط با امنیت منطقه ای و چشم انداز همکاری های فنی و نظامی را بررسی کردند.

رژیم صهیونیستی تلاش دارد تا از طریق جمهوری آذربایجان، جای پایی در کشورهای حوزه قفقاز و آسیای میانه باز کند؛ امری که تحلیلگران نسبت به عواقب و پیامدهای آن برای این منطقه و خطر آن برای صلح و ثبات آن هشدار می دهند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha