کوکتل مولوتف در برابر گاز اشک‌آور؛ آتن رنگ خشونت گرفت+فیلم

تهران- ایرنا- معترضان به فاجعه برخورد ۲ قطار در یونان که ۵۷ کشته و ده‌ها زخمی برجا گذاشت پس از چند روز تظاهرات، امروز (یکشنبه) بار دیگر به خیابان‌های آتن آمدند و این بار درگیری بین مردم و نیروهای پلیس رنگ خشونت گرفت.

به گزارش ایرنا به نقل از تارنمای روزنامه لو فیگارو، امروز پایتخت یونان شاهد درگیری‌های خشونت‌آمیز بین پلیس و معترضان به این حادثه بود و تظاهرکنندگان سطل‌های زباله را آتش زدند و کوکتل مولوتف پرتاب کردند و پلیس نیز با گاز اشک‌آور و نارنجک‌های شوکر صحنه را به خشونت کشاند.

فاجعه برخورد این دو قطار که شامگاه سه‌شنبه هفته گذشته رخ داد، دست کم ۵۷ کشته برجا گذاشته است و علاوه بر استعفای وزیر ترابری یونان، نخست وزیر این کشور را نیز امروز مجبور به عذخواهی رسمی کرد.

خبرگزاری فرانسه در تیبین اعتراضات امروز اعلام کرد: درگیری‌های خشونت‌آمیز یکشنبه بین پلیس و تظاهرکنندگان مقابل ساختمان پارلمان در آتن رخ داد.

کوکتل مولوتف در برابر گاز اشک‌آور پلیس؛ آتن رنگ خشونت گرفت+فیلم

بر اساس این گزارش، فاجعه برخورد این ۲ قطار باری و مسافربری در یونان، کل این کشور را به هم ریخته و خشم بی‌اندازه‌ای را برانگیخته است؛ خشمی که معترضان منشا آن را بی‌توجهی‌ها و کوتاهی‌هایی عنوان می‌کنند که مسئولان یونان طی سال‌ها نسبت به حوزه راه‌آهن داشته‌اند.

فرسودگی شبکه ریلی، مشکلات متعدد در سیستم سیگنالینگ و ایمنی در راه‌آهن از جمله مواردی است که معترضان در کوتاهی مسئولان یونانی به آن اشاره دارند.

بر اساس گزارش‌های منتشر شده، مردم یونان برای دانستن حقایق کامل در مورد علت برخورد مرگبار این قطار، خواستار پاسخگویی شفاف دولت هستند.

چند روز پیش نیز یک تظاهرات اعتراضی در آتن برگزار شد و هزاران نفر هم در شهرهای دیگر یونان به خیابان‌ها آمدند.

در حالی مراسم تشییع اولین قربانیان این حادثه در روز جمعه برگزار شد که برخی از خانواده‌ها و نیروهای امدادی به جستجوی اثاثیه و بقایای افرادی که هنوز پیدا نشده‌اند، ادامه می‌دهند.

هم اکنون عملیات پاکسازی و بازیابی در محل سقوط قطارها در خارج از شهر لاریسا ادامه دارد و در داخل ایستگاه قطار نیز مراسمی به یاد کسانی که در این فاجعه گرفتار شده بودند، برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری‌ها، مدیر ایستگاه لاریسا به دلیل این برخورد مرگبار دستگیر شده و وی با چندین فقره قتل عمد و سایر اتهامات کیفری مواجه است.

دلیل اصلی این تصادف تغییر مسیر قطار مسافربری به خط قطار باری اعلام شد که منجر به قرار گرفتن هر دو قطار در یک مسیر شده است.

رسانه دولتی یونان، سرعت قطارها را پیش از برخورد در نیمه شب سه‌شنبه، بیش از ۱۴۰ کیلومتر بر ساعت اعلام کرده است.

برخی امدادگران گفته‌اند که اجساد برخی قربانیان که بر اثر حادثه از درون واگن قطار پرتاب شده بودند را در فاصله ۳۰ تا ۴۰ متری محل حادثه یافته‌اند.

شناسایی قربانیان این سانحه به علت رسیدن دمای چند واگنی که پس از خروج از ریل آتش گرفته و به یکهزار و ۳۰۰ درجه سانتیگراد رسیده بود، بسیار دشوار شده است.

بسیاری از ۳۵۰ سرنشین قطار مسافری، دانشجویانی بودند که از یک جشنواره بازمی‌گشتند. این جشنواره برای نخستن بار از سال ۲۰۲۰ به صورت کامل برگزار شده بود.

به گزارش ایرنا، روز سه‌شنبه هفته گذشته یک قطار مسافربری با یک قطار باری در نزدیکی شهر لاریسا در یونان به یکدیگر برخورد کردند.

شرکت راه‌آهن یونان دیروز نیز گزارش داد که کارگران این شرکت اعتصابی که از تاریخ ۲ مارس (۱۱ اسفند) به دلیل تصادف مرگبار دو قطار با دستکم ۵۷ کشته را آغاز کرده بودند، ۴۸ ساعت دیگر تمدید کردند.

این شرکت در بیانیه‌ای اعلام کرد: به دلیل تمدید اعتصاب به مدت ۴۸ ساعت از سوی اتحادیه‌های کارگری راه‌آهن، تمامی خدمات برای روزهای شنبه و یکشنبه (۴ و ۵ مارس ۱۳ و ۱۴ اسفندماه) به حالت تعلیق درمی‌آید.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha