۱۴ اسفند ۱۴۰۱، ۱۲:۳۴
کد خبرنگار: 1014
کد خبر: 85048069
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

امام جمعه کرج:  رسالت مدارس و دانشگاه ها  در ترویج فریضه نماز سنگین است

کرج – ایرنا – نماینده ولی فقیه در استان البرز و امام جمعه کرج با بیان اینکه فریضه نماز گام نخست و مهم برای پرهیز از گناهان است ، گفت : رسالت دانشگاه ها ، مدارس ، صدا و سیما و سایر دستگاه های فرهنگی در ترویج فریضه نماز سنگین است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله سید محمدمهدی حسینی همدانی در اجلاسیه نماز استان البرز که به همت ستاد اقامه نماز استان البرز در تالار شهیدان نژاد فلاح کرج برگزار شد، افزود: اگر اقامه نماز به درستی انجام شود بسیاری از آسیب های جامعه برطرف خواهد شد.

وی با بیان اینکه در مورد نماز غفلت و کوتاهی داریم‌، ادامه داد: در نماز چهار هزار مسائله و حکم وجود دارد که یک هزار مسائله آن واجب و سه هزار مسائله دیگر مستحب است که از آن غافل هستیم و آگاهی نداریم.

امام جمعه کرج، نماز را بهترین وسیله تقرب به خداوند دانست و بیان کرد: از مجموعه معارف، نماز است که ما را به قرب نزدیک می کند و نمازی که فقط برای رفع انجام وظیفه انجام شود و پس از ادای آن گویی باری از روش دوش برداشته می شود، نماز واقعی نیست بلکه ادای نماز مهم است.

آیت الله حسینی همدانی، با اشاره به روایتی از پیامبر اکرم(صلی الله علیه و آله) که فرمودند:" اگر در کنار خانه شما نهری باشد و در روز پنج نوبت خود را در آن شست و شو دهید، آیا در بدن شما چیزی از آلودگی‌ها می‌ماند؟ هرگز!" گفت: نماز وسیله شستشوی گناهان و مغفرت و آمرزش الهی است.

نماینده ولی فقیه در البرز با بیان اینکه چه کار کنیم که در نماز حضور قلب داشته باشیم؟ عنوان کرد: از ابتدای نماز باید بدانیم در مقابل چه کسی ایستاده ایم. حالت وداع در نماز داشته باشیم و فکر کنیم این آخرین نمازی است که می خواهیم بخوانیم.

آیت الله حسینی همدانی با بیان اینکه خداوند این ویژگی خضوع و خشوع را برای پیامبران قرار داده است، خاطرنشان کرد: جوانان خشوع و خضوع بیشتری در نماز داشته باشند.

وی اظهار کرد: گروه هایی از افراد و مردم نماز خواندن برایشان سخت است که ریشه این امر این است که به خضوع و خشوع نرسیده اند.

آیت الله حسینی همدانی با اشاره به پیام رهبر معظم انقلاب در بیست و نهمین اجلاسیه نماز، تصریح کرد: پیوندهای حیاتی در یک جامعه‌ی خوشبخت و خوش‌فرجام، همچون دوستی و گذشت و مهربانی و همدلی و همدردی و یاری‌رسانی و خیرخواهی و امثال آن به برکت رواج و اقامه‌ی نماز، استحکام می‌یابد.

وی با بیان اینکه صف های نماز جماعت، صفوف به هم پیوسته‌ی فعالیت‌های اجتماعی را پدید می آورد، گفت: کانون گرم و پرشور مساجد، کانون‌های همکاری در عرصه‌ی اجتماعی را رونق می‌بخشد.

امام جمعه کرج بیان کرد: نماز، آنگاه که با احساس حضور خداوند، گزارده شود به همه‌ی عرصه‌های زندگی نورافشانی می کند و دنیا و آخرت فرد و جامعه را آباد می سازد و پدران و مادران، معلمان و استادان، اندرزگویان و راهنمایان، این حقیقت را در رابطه میان نماز و جوان، به یاد داشته باشند و وظیفه‌ ای را که بر دوش آنهاست بشناسند.

وی خاطرنشان کرد: مدارس، دانشگاهها، به طور ویژه دانشگاه فرهنگیان، صداوسیما و دیگر دستگاه های فرهنگ‌ساز، در شمار مخاطبان اصلی «اقیموا الصلاة» جای می گیرند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha