۱۴ اسفند ۱۴۰۱، ۵:۳۱
کد خبر: 85047667
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

دیدار کم سابقه وزیر دفاع روسیه از نیروهای نظامی در اوکراین

تهران- ایرنا- سرگئی شویگو وزیر دفاع روسیه روز شنبه پس از بازدید از نیروهای نظامی این کشور در اوکراین و اهدای مدال به آنها، با فرماندهان ارشد مستقر در کی‌یف دیدار کرد.

به گزارش بامداد یکشنبه ایرنا از رویترز، وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد که شویگو در این بازدید پست فرماندهی پیشروی یکی از تشکیلات منطقه نظامی شرقی در جهت دونتسک جنوبی را بازرسی کرد.

در ویدئویی که توسط این وزارتخانه منتشر شده است، شویگو در حال اعطای مدال به پرسنل نظامی روسیه و گردش در یک شهر ویران شده همراه با سرهنگ ژنرال رستم مرادوف فرمانده منطقه دیده می‌شود.

در ویدئوی دوم که اواخر روز شنبه توسط این وزارتخانه منتشر شد نیز وی در حال ریاست جلسه‌ای با فرماندهان ارشد از جمله والری گراسیموف رئیس ستاد کل ارتش و ژنرال سرگئی سوروویکین یکی از معاونان گراسیموف در کمپی در اوکراین دیده می‌شود.

شویگو که از سال ۲۰۱۲ به عنوان وزیر دفاع روسیه منصوب شده است، به دلیل عملکرد خود در برخی عملیات مورد انتقاد شدید برخی نظامی‌ها قرار گرفته است.

به گزارش رویترز، ماه گذشته یوگنی پریگوژین رئیس گروه واگنر، شویگو و همکارانش را به دلیل جلوگیری از ارسال مهمات به شبه نظامیانش به خیانت متهم کرد.

این در حالی است که روز گذشته نبرد بین نیروهای روسی و اوکراینی در شهر باخموت اوکراین به اوج خود رسید و هر طرف مدعی پیروزی‌هایی در این جبهه شد.

به گزارش ایرنا، رئیس جمهور روسیه ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوهانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

ولادیمیر پوتین سه روز پس از آن، پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) نیز عملیاتی نظامی که آن را «عملیات ویژه» خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تبدیل شد.

آمریکا و کشورهای غربی در پاسخ به این اقدام روسیه، تاکنون تحریم‌های گسترده‌ای را علیه مسکو اعمال و میلیاردها دلار تسلیحات و تجهیزات نظامی به کی‌یف ارسال کرده‌اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha