انتقال ۲۱ پرونده مالیاتی به خراسان جنوبی تعیین تکلیف نشده است

بیرجند - ایرنا - معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: انتقال ۲۱ پرونده مالیاتی شرکت‌های معدنی به استان هنوز تعیین تکلیف نشده است که باید در اسرع وقت نسبت به تعیین تکلیف این پرونده‌ها اقدام شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا علیرضا عباس‌زاده روز شنبه در نشست شورای معادن استان از مسوولان متولی خواست نسبت به تعیین تکلیف و انتقال پرونده‌های مالیاتی تا پایان سال جاری اقدام کنند.

وی افزود: امسال با تلاش مجموعه دستگاه‌های مرتبط در این حوزه اقدامات خوبی صورت گرفته و حجم زیادی از پرونده‌های مالیاتی به استان منتقل شده است.

معاون استاندار خراسان جنوبی تصریح کرد: براساس تکلیف قانونی برنامه ششم توسعه، پرونده‌های مالیاتی واحدهای صنعتی و معدنی باید به محل فعالیت آنها منتقل یا سهم مالیات استان واریز شود که این موضوع در دستور کار استان است.

وی با اشاره به اینکه معادن یکی از راه‌های درآمدی شهرداری‌هاست گفت: خدمات شهرداری به عامه مردم می‌رسد پس باید همراهی لازم را برای تامین هزینه جاری شهرداری‌ها از محل معادن داشته باشیم.

عباس‌زاده ادامه داد: گاهی ثبت امتیاز استخراج معدن به نام سرمایه‌گذار انجام می‌شود اما نسبت به استخراج اقدامی صورت نمی‌گیرد که این معادن راکد در استان براساس ماده ۲۰ قانون معادن تعیین تکلیف می‌شود.

وی گفت: این معادن براساس قانون از افراد گرفته و به مزایده گذاشته می‌شود تا مانع رشد توسعه معدنی استان نباشند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی عنوان کرد: معادن زمینه‌ساز رشد و توسعه اقتصادی خراسان جنوبی هستند که امیدواریم با مانع‌زدایی در بخش معدن شاهد رشد و توسعه همه جانبه استان به خصوص در بخش معدن باشیم.

وی گفت: خراسان جنوبی با دارا بودن حدود ۸۰۰ معدن غنی جزو استان‌های برتر معدنی کشور است و توسعه استان بر محور معدن جزو اولویت‌های پیگیری‌ها قرار دارد که در سفر رئیس جمهور به خراسان جنوبی هم مورد توجه ویژه قرار گرفت.

عباس‌زاده تصریح کرد: برای برون‌رفت از رکود در حوزه معدن باید برنامه‌ریزی شود و در همین راستا شورای معادن استان در راستای بررسی مسائل حوزه معدن به صورت مستمر تشکیل می‌شود.

وی افزود: یکی از مهمترین دغدغه‌های برخی معدنکاران و سرمایه‌گذاران این حوزه، محاسبه حقوق دولتی معادن براساس استخراج واقعی معدن است که موضوع دریافت حق دولتی معادن براساس استخراج واقعی در شورای معادن استان مصوب و برای تصویب به شورای عالی معادن کشور ارسال خواهد شد.

مدیرکل امور مالیاتی خراسان جنوبی هم در این نشست گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۳۱۲ میلیارد تومان مالیات از محل پرونده‌های معدنی، پیمانکاری، تولیدی، واحدهای خدماتی ملی و پرونده‌های متمرکز در استان دریافت شده است.

علی کریمدادی اظهار داشت: اقدامات خوبی در استان برای انتقال پرونده‌های مالیاتی براساس تکلیف برنامه ششم توسعه انجام شده است.

وی افزود: ۷۴ پرونده مالیاتی معدنی با ۱۰۴ معدن در خراسان جنوبی شناسایی شده که از این تعداد با پیگیری‌های صورت گرفته با انتقال ۳۶ پرونده موافقت شده، با انتقال ۲۷ پرونده موافقت نشده و ۱۱ پرونده در انتظار موافقت است‌.

مدیرکل امور مالیاتی خراسان جنوبی گفت: از مجموع مواردی که با انتقال آنها موافقت نشده درخصوص ۱۷ پرونده سهم مالیات استان واریز شده است.

وی بیان کرد: تاکنون انتقال ۲۱ پرونده مالیاتی به استان تعیین تکلیف نشده که پیگیری‌ها برای تعیین تکلیف این پرونده‌ها در دستور کار قرار دارد.

کریمدادی گفت: تاکنون با انتقال پرونده‌های مالیاتی و واریز سهم مالیات استان از محل پرونده‌های مالیاتی منتقل نشده، ۲۸ میلیارد تومان مالیات دریافت شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha