۱۳ اسفند ۱۴۰۱، ۱۵:۵۳
کد خبرنگار: 5353
کد خبر: 85047257
T T
۵ نفر

برچسب‌ها

کاهش سرعت تحریم‌ الیگارش‌های روسی در آلمان

۱۳ اسفند ۱۴۰۱، ۱۵:۵۳
کد خبر: 85047257
کاهش سرعت تحریم‌ الیگارش‌های روسی در آلمان

تهران- ایرنا- اعمال تحریم‌ها علیه الیگارش‌ها و موسسه‌های مالی روسی در آلمان در ماه‌های اخیر به کندی گرائیده است تا جاییکه این کشور در ۶ ماه گذشته تنها توانسته کمتر از یک میلیارد یورو از دارایی‌های آن‌ها را مسدود سازد.

به گزارش روز شنبه ایرنا از خبرگزاری رویترز، داده‌های وزارت دارایی آلمان نشان می‌دهد این کشور از ابتدای جنگ اوکراین تاکنون حدود پنج میلیارد و ۲۵۰ میلیون یورو از دارایی‌های متعلق به الیگارش‌های روسیه را مسدود کرده است. این در حالی است این رقم ۶ ماه پیش از این به چهار میلیارد و ۲۸۰ میلیون یورو رسیده بود.

بنابراین، در ۶ ماه گذشته، دولت آلمان توانسته است تنها کمتر از یک میلیارد یورو از دارایی‌های ثروتمندان با نفوذ روسیه را مسدود کند.

به گفته کریستین گرک عضو پارلمان آلمان، از ماه دسامبر (آذر/دی) تاکنون تنها ۲۰۰ میلیون یورو به دارایی‌های مسدود شده الیگارش‌های روسی افزوده شده است.

گرک می‌گوید در این مدت حتی یک الیگارش هم گزارش ثروت ارائه نکرده است.

طبق قانون تحریم‌های آلمان، اهداف موردد نظر تحریم‌های اتحادیه اروپا باید بلافاصله دارایی‌های خود را اعلام کنند و در غیر این صورت مشمول مجازات جریمه یا حداکثر یک سال زندان خواهند بود.

براساس آمارهای دولتی آلمان، هشت الیگارش تاکنون ۳۱ گزارش دارایی به بوندس بانک (بانک مرکزی آلمان) ارائه داده‌اند که ارزش آن‌ها معادل ۵۷۷ میلیون یورو است.

الیگارش‌های روسیه تاجران ثروتمندی هستند که از نظر سیاسی نفوذ بالایی دارند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha