عملیات احداث بیمارستان ۱۰۰۰ تختخوابی اردبیل آغاز شد

اردبیل - ایرنا - عملیات احداث مرحله نخست بیمارستان یکهزار تختخوابی اردبیل در مرکز این استان، با حضور وزیر بهداشت و درمان و مسئولان محلی از سوی قرارگاه خاتم الانبیا سپاه پاسداران آغاز شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا کلنگ ساخت این مگاپر<ژه دو سال قبل بر زمین زده است اما به علت مشخص نبودن محل اعتبارات مورد نیاز این طرح معطل ماند. با تصمیم مسئولان محلی و استانی بودجه این پروژه از محل تهاتر نفت و ماده ۲۳ قانون بودجه تامین خواهد شد. اعتبار پیش بینی شده برای تکمیل فاز نخست این بیمارستان چهار هزار و ۸۵۰ میلیارد ریال و مدت زمان پیش بینی شده برای ساخت آن چهار سال است.

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی برای آغاز این پروژه ۵۰۰ میلیارد ریال اختصاص داد. 

بهرام عین اللهی در آئین آغاز عملیات اجرایی بیمارستان یکهزار تختخوابی در محوطه دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل اظهار کرد: با توجه به ضعف‌هایی که در حوزه بهداشت و درمان استان مشهود است، برای رفع نواقص و جبران کمبودها تلاش می‌کنیم.

وی با اشاره به خطر بحران سالخوردگی در کشور و با اعلام راه اندازی قرارگاه جمعیت در وزارت بهداشت و درمان، از مسئولان اردبیل خواست در راستای تشویق مردم برای فرزندآوری و تامین بسترهای لازم برای افزایش جمعیت برنامه‌ریزی و تلاش کنند.

تامین داروی بیماران خاص جدی گرفته شود

آیت الله سید حسن عاملی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل هم در این آئین گفت: از اینکه جمهوری اسلامی در بی‌رحمانه‌ترین حصارهای علمی و اقتصادی با تمام توان پیشرفت می‌کند، با خود می‌بالیم و تامین زیرساخت‌های درمان برای ما حیاتی است و کسی نباید در این راستا کمبود داشته باشد.

وی از وزیر بهداشت و درمان خواست: تامین دارو بخصوص برای بیماران خاص جدی گرفته شود، استخدام بی ضابطه در وزارتخانه برچیده شود، بدهی بیمارستان‌ها پرداخت شود و نمایندگان مجلس نیز بر تامین آن اولویت بدهند و نیروهایی که در دوره کرونا متحمل زحمات زیاد شدند، مشکل اشتغال نداشته باشند.

استاندار اردبیل هم در این آئین با اعلام اینکه استان در حوزه‌های مختلف دچار عقب ماندگی تاریخی است، گفت: کارهای خوبی برای جبران عقب‌ماندگی‌ها در حوزه سلامت آغاز شده است و نمونه آن تامین سه دستگاه ام ار آی در یک سال است.

سید حامد عاملی افزود: متاسفانه اردبیل جزو قطب‌های سرطان در کشور است و دستگاه موجود کفاف نیاز را نمی‌کند و برای تامین تعدادی دستگاه وارداتی کارهایی انجام گرفته است و استان اردبیل امسال در حوزه سلامت، با توجه به اقدامات انجام گرفته، سال بی‌نظیری را تجربه کرد.

سید کاظم موسوی نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی در این برنامه گفت: استان اردبیل از نظر تعداد تختخواب بیمارستانی از سایر استانها عقب است و راه آهن این استان نیز نزدیک به ۲۰ سال است به سرانجام نرسیده است و برای تکمیل زیرساخت‌های استان، باید سراغ فرماندهان دفاع مقدس که امروز در قرارگاه خاتم الانبیا مجاهدت می‌کنند، برویم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشت و درمانی استان اردبیل نیز در این آئین گفت: پروژه بیمارستان یکهزار تختخوابی اردبیل از مصوبات سفر خردادماه امسال وزیر بهداشت و درمان به این استان است که قبلا کلنگ زنی شده بود اما به علت مشکلات مالی اجرا نشده بود.

۶۰ درصد تخت‌های بیمارستانی استان مستهلک است

دکتر علی محمدیان اردی افزود: باید در مرکز استان اردبیل سه هزار و ۷۰۰ تخت بیمارستانی داشته باشیم اما ۲ هزار و ۴۰۰ تخت داریم و ۶۰ درصد آنها مستهلک است و قضایای مسمومیت دانش آموزان نیاز استان به تخت‌های بسیار را آشکار ساخت.

وی ادامه داد: طرح بیمارستان یکهزار تختخوابی با همت قرارگاه خاتم الانبیا و با ۱۴ هزار و ۸۵۰ میلیارد ریال اعتبار از محل تهاتر نفتی ماده ۲۳ احداث می‌شود و شامل بخش‌های جراحی و داخلی خواهد بود اما با تکمیل این بیمارستان، نیاز ۱۰ تا ۲۰ سال استان تامین نمی‌شود و باید تامین زیرساخت‌ها همچنان پیگیری شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: اغلب بیمارستان‌های استان اردبیل زیان‌ده هستند و نگهداری این مراکز مستهلک نیازمند اعتبارات زیاد است و از این نظر در مضیقه هستیم و عقب ماندگی‌های زیرساخت‌های درمانی استان اردبیل نسبت به سایر استانها مشهود است.

در این مراسم آیت الله عاملی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل، سیدکاظم موسوی، نماینده مردم اردبیل، سرعین، نیر و نمین در مجلس، سید حامد عاملی استاندار اردبیل، سردار حاجی زمانی معاون هماهنگ کننده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) و دکتر جوانمرد، رییس مرکز توسعه مدیریت و تحول اداری وزارت بهداشت نیز حضور داشتند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha