خروج از کشاورزی سنتی مستلزم تولید فناورانه است

اردبیل-ایرنا- رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان اردبیل گفت: توسعه زیست بوم فناوری کشاورزی و منابع طبیعی اجتناب ناپذیر است و اگر می‌خواهیم از کشاورزی سنتی خارج شویم، چاره‌ای جز تولید فناورانه نداریم.

به گزارش خبرنگار ایرنا، کمال شهبازی روز شنبه در نخستین رویداد فناورانه کشاورزی و منابع طبیعی در مسیر دانش بنیان اردبیل اظهار کرد: به دلیل بالا بودن مالیات بر ارزش افزوده سرمایه گذاری بخش خصوصی در بخش کشاورزی استان کاهش یافته است.

وی اضافه کرد: برای جذب سرمایه گذاری در بخش کشاورزی باید بسترهای لازم با اعمال مشوق‌های لازم در استان مهیا شود ضمن اینکه باید کشاورزی از شرایط کشاورزی سنتی خارج شده و به سمت دانش بنیان حرکت کند.

رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان اردبیل افزود: رسالت اصلی ما در مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی استان، شناسایی چالش‌ها و محدودیت‌های بخش کشاورزی استان و ارائه راهکارهای لازم برای حل مشکلات کشاورزی است.

شهبازی ادامه داد: اجرای طرح‌های تحقیقاتی در زمینهٔ علوم زراعی، باغی، خاک و آب، فنی مهندسی کشاورزی، گیاه‌پزشکی، علوم دامی، منابع طبیعی، حفاظت خاک و آبخیزداری در مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان بر مبنای وظایف حاکمیتی سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی پیگیری می‌شود.

رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان اردبیل افزود: کار اصلی این مرکز تولید دانش و ترویج آن در بین کشاورزان و بهره‌برداران است.

وی خاطرنشان کرد: استان اردبیل در تولید رقم جزو استان‌های پیشرو کشور است بطوری که برخی از ارقام معرفی شده تحقیقات، ظرفیت تولید ۱۳ تن را دارد.

شهبازی یادآورشد: رویداد فناورانه کشاورزی و منابع طبیعی در مسیر دانش بنیان در چهار محور اساسی چند بازاری، ایجاد نمایشگاه‌های تخصصی، کارگاه‌ها و کسب و کارهای نوین با هدف جلب مشارکت حداکثری فعالان دانش‌بنیان، هوشمند سازی کشاورزی، شناسایی نخبگان و کارآفرینان شتاب دهنده و ایجاد چند بازاری در استان برگزار می‌شود.

رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان اردبیل ادامه داد: معرفی پنج ایده‌ برتر در حوزه کشاورزی، ارتباط بیشتر با نخبگان حوزه کشاورزی و توسعه زیست بوم کشاورزی و منابع طبیعی از اهداف دیگر این رویداد است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha