میزان دریافت کمک‌های بلاعوض برای جبران خسارات بلایای طبیعی مشخص شد

تهران - ایرنا - دولت در سال آینده مجاز است تا سقف ۲ میلیارد یورو از نهادهای بین المللی برای جبران خسارات ناشی از بلایای طبیعی کمک‌های بلاعوض دریافت کند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، نمایندگان در نوبت صبح جلسه علنی روز شنبه مجلس شورای اسلامی و در ادامه رسیدگی به بخش هزینه‌ای لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور، نمایندگان با بند (هـ) تبصره (۳) ماده واحده این لایحه موافقت کردند.

براساس بند (هـ) تبصره ۳ ماده واحده لایحه بودجه ۱۴۰۲؛ ‌به دولت اجازه داده می‌شود تا سقف ۲ میلیارد یورو، کمک‌های بلاعوض بین‌المللی از سوی مؤسسات و سازمان‌های بین‌المللی برای جبران خسارت و پیشگیری از حوادثی مانند زلزله، سیل جهت مقابله با سرمازدگی، مقابله با ریزگردها، گرد وغبار، بیابان زدایی، حفاظت از تالاب‌ها و مبارزه با آفات و بیماری‌های دامی و گیاهی و همچنین تأمین ‌ماشین‌آلات و تجهیزات مربوطه، اجرای طرحهای توسعه‌ای و زیربنایی کشور و طرح‌های موضوع صندوق ملی محیط زیست و امور مربوط به پناهندگان را دریافت و پس از تسعیر و واریز آن به خزانه‌داری کل کشور صرف هزینه‌های مرتبط نمایند.

دستگاه‌های ‌اجرائی دریافت‌کننده مکلفند گزارش عملکرد و نحوه هزینه‌کرد کمک‌های دریافتی را هر ۶ ماه یک‌بار به سازمان ‌برنامه ‌و ‌بودجه کشور ارائه نمایند. ۱۰ درصد از مبلغ مندرج در این بند جهت کمک به آسیب دیدگان ناشی از حوادث و سوانح به جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران اختصاص می‌یابد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار سیاست

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha