۱۳ اسفند ۱۴۰۱، ۱۱:۴۷
کد خبرنگار: 1226
کد خبر: 85046740
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

طرح تشدید نظارت نوروزی دامپزشکی خراسان‌شمالی آغاز شد

بجنورد-ایرنا- رییس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی دامپزشکی خراسان شمالی گفت: طرح تشدید نظارت بهداشتی دامپزشکی استان بر زنجیره تولید تا عرضه فرآورده‌های خام دامی ویژه نوروز ۱۴۰۲ و ماه مبارک رمضان از امروز(شنبه) آغاز شد.

ابراهیم تقوایی مقدم در این خصوص به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: طرح تشدید نظارت ویژه نوروز و ماه مبارک رمضان متشکل از ۱۸ گروه از دامپزشکان است که ۳۶ بازرس نیز در اجرای این طرح مشارکت می کنند.

وی افزود: این طرح تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه دارد و پیش بینی می شود که هزار و ۱۰۰ واحد عرضه فرآورده‌های خام دامی مورد بازدید قرار گیرد.

رییس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی دامپزشکی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: بازدید از مراکز بین راهی، رستوران ها و کبابی ها از اولویت های این طرح است و در قالب گشت مشترک با سایر دستگاه ها انجام می شود.

وی عنوان کرد: در بازدیدها مواردی از قبیل سلامت فرآروده، تاریخ تولید و انقضاء، مبدا بارگیری و کد رهگیری ارسال محموله، نگهداری محموله تازه در دمای صفر تا چهار درجه و محموله منجمد در دمای منفی ۱۸ درجه، نظافت واحد و تجهیزات کار و کارت سلامت بررسی می شود.

وی با بیان اینکه در آستانه نوروز فعالیت دوره گردها بیشتر می شود افزود: از مردم انتظار می رود به هیچ عنوان فرآورده های خام دامی مورد نیاز را از دوره گردها تامین نکنند، مردم اقلام مورد نیاز را از فروشگاه ها و مراکز مجاز تهیه کنند.

تقوایی مقدم اظهار کرد: به مردم توصیه می شود از خرید گوشت چرخ شده آماده و یا گوشت مرغ از قبل قطعه شده به جد خودداری کنند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha