۱۳ اسفند ۱۴۰۱، ۴:۱۹
کد خبرنگار: 1385
کد خبر: 85046569
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

زلنسکی آمریکا و اروپا را به پیگرد قضایی روسیه فراخواند

تهران- ایرنا- ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین در دیدار با مقام‌های ارشد قضایی آمریکا و اروپا خواستار پیگرد روسیه به اتهام ارتکاب جنایات جنگی شد.

به گزارش ایرنا به نقل از آسوشیتدپرس، زلنسکی جمعه شب در پیام ویدیویی شبانه خود با اشاره به جلساتی که با مریک گارلند دادستان کل آمریکا و مقام‌های ارشد قضایی اروپا داشت، گفت: ما هر کاری انجام می‌دهیم تا دیوان کیفری بین‌المللی موفق شود که روسیه را بدلیل ارتکاب جنایات جنگی مجازات کند.

وی با بیان اینکه تاکنون بیش از ۷۰ هزار مورد از جنایات جنگی روسیه ثبت شده است، افزود: در حال حاضر از همه جنایات خبر نداریم. هنوز بخش زیادی از سرزمین ما تحت اشغال است و نمی‌توانیم ارزیابی قابل اتکایی از جنایاتی که روسیه مرتکب شده است داشته باشیم. پس از اخراج اشغالگران این مسائل روشن می‌شود.

دادستان کل آمریکا جمعه در سفری از پیش اعلام نشده به اوکراین رفت و در کنفرانسی در شهر لویو شرکت کرد. دادستان‌های کل انگلیس، اسپانیا و کمیسیونر دادگستری اتحادیه اروپا از جمله شرکت‌های دیگر در این کنفرانس بودند.

گارلند چهارشنبه به وقت محلی در جلسه استماعی در سنای آمریکا گفت که وزارت دادگستری ایالات متحده در حال کمک به اوکراین برای بررسی ارتکاب جنایت جنگی توسط روسیه از جمله شرکت نظامی واگنر است.

وی اظهار کرد: به نظر من، سرگئی پریگوژین که این گروه را اداره می‌کند، یک جنایتکار جنگی است. این گروه همچنین مسئول حملات به اوکراینی‌ها در دونباس و آوردن زندانیان زندان‌های روسیه به جنگ است.

آندری کوستین دادستان کل اوکراین هم اعلام کرده که کی‌یف در حال بررسی ارتکاب جنایت جنگی توسط پریگوژین است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha