ایتالیا: هند نقش کلیدی در پایان دادن به جنگ اوکراین ایفا کند

تهران- ایرنا- جورجیا ملونی نخست‌وزیر ایتالیا روز پنجشنبه از هند خواست تا نقشی کلیدی در تسهیل مذاکرات برای پایان دادن به جنگ روسیه و اوکراین ایفا کند.

به گزارش ایرنا به نقل از آسوشیتدپرس، نخست‌وزیر ایتالیا پس از گفت‌ وگو با نارندرا مودی نخست‌ وزیر هند در بیانیه‌ای گفت: هند با ریاست دوره‌ای گروه ۲۰ کشورهای صنعتی و در حال توسعه می‌تواند نیازهای کشورهای کمتر توسعه‌یافته را در چنین فرآیندی نمایندگی کند.

ملونی که در موسسه تحقیقاتی سیاست هند سخنرانی می‌کرد در ادامه جنگ روسیه و اوکراین را محکوم و بر تأثیر نامطلوب آن بر کشورهای در حال توسعه از نظر امنیت غذایی و انرژی تأکید کرد.

نخست‌وزیر ایتالیا همچنین از هند خواست تا نقشی کلیدی در تسهیل مذاکرات برای پایان دادن به جنگ روسیه و اوکراین ایفا کند.

ملونی در ادامه افزود: حمله روسیه صرفا یک اقدام جنگی نبود، زیرا تمامیت ارضی یک کشور مستقل را نیز تهدید می‌کند.

نخست‌وزیر ایتالیا ادامه داد: ما نمی‌توانیم در مقابل این تحریک به قلب منشور سازمان ملل که تهدیدی برای تضعیف مدنیت در سراسر جهان است، ساکت بنشینیم.

وی همچنین بر اهمیت منطقه هند و اقیانوس آرام تاکید کرد و گفت: این منطقه به مرکز ثقل مجازی برای اقتصاد جهانی تبدیل شده است و ۴۰ درصد تجارت خارجی جهان از دریای چین جنوبی می‌گذرد.

نخست‌وزیر ایتالیا افزود: امروزه کشتیرانی ۹۰ درصد کل تجارت بین‌المللی را تشکیل می‌دهد و آزادی دریانوردی برای اقتصادهای ما حیاتی است. آنچه در اقیانوس هند و اقیانوس آرام رخ می‌دهد، بازتاب مستقیمی در اروپا دارد.

ملونی که اکتبر گذشته نخست‌وزیر ایتالیا شد، با اشاره به اینکه تجارت بین هند و ایتالیا در دو سال دو برابر شده است، خاطرنشان کرد: حجم تجارت دوجانبه بین هند و ایتالیا در بالاترین حد خود قرار دارد.

نخست‌وزیر ایتالیا در ادامه از تمایل دولت خود برای از سرگیری روابط دفاعی با هند گفت و افزود: دو کشور تمرینات نظامی مشترک و دوره‌های آموزشی را برای پرسنل نظامی آغاز خواهند کرد.

هر دو طرف خواستار گسترش همکاری‌ها در زمینه دفاع، انرژی سبز، انتقال دیجیتال، امنیت سایبری و فضا شدند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha