۱۱ اسفند ۱۴۰۱، ۲۲:۴۴
کد خبرنگار: 949
کد خبر: 85045855
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۰۰ خانوار زیر پوشش کمیته امداد در اردستان خودکفا شدند

کاشان - ایرنا - رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) اردستان گفت: امسال با اجرای برنامه های توانمندسازی و ارایه آموزش های فنی و حرفه ای به مددجویان، ۱۰۰ خانوار زیر پوشش در این شهرستان خودکفا شدند.

به گزارش ایرنا، «ابوالقاسم صادقی» شامگاه پنجشنبه به مناسبت ۱۴ اسفند، سالروز تاسیس کمیته امداد امام خمینی (ره) در نشست خبری افزود: در راستای توانمندسازی و خودکفایی خانواده‌های زیر پوشش، با همکاری مرکز فنی و حرفه‌ای اردستان ۳۱۵ نفر در سال جاری پس از گذراندن دوره های آموزشی و دریافت گواهی نامه مهارت، از تسهیلات اشتغال نیز بهره‌مند خواهند شد.
رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) اردستان بیان کرد: این نهاد چند نوع وام شامل اشتغال، مسکن، درمان، تحصیل و ضروری پرداخت می کند و امسال ۴۶۲ نفر برای دریافت تسهیلات اشتغالزا و تبصره ۱۴ به بانک های عامل معرفی و در مجموع ۳۱ میلیارد تومان از تبصره ۱۶ و یک میلیارد تومان از صندوق امداد تسهیلات دریافت کردند.

صادقی پیش بینی کرد که در شش ماهه نخست سال آینده، ۱۵۰ خانوار دیگر خودکفا شوند.
وی گفت: امسال ۴۸ نفر از مددجویان این کمیته از طریق واحد کاریابی جذب بازار کار شدند و از زیر چتر کمیته امداد خارج بیرون رفتند، همچنین از طرح نهضت انرژی خورشیدی با همکاری بسیج سازندگی و اداره برق ۱۵ خانواده استفاده کردند و پیش بینی می شود این تعداد به ۸۰ خانواده افزایش یابند.
رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) اردستان بیان کرد: جشن احسان و نیکوکاری امسال ۱۴ اسفند همزمان با سالروز تاسیس این نهاد همراه با نواختن زنگ در مدرسه های شهرستان برگزار خواهد شد و کمک های جمع آوری شده در هر مدرسه میان دانش آموزان بی بضاعت همان مدرسه توزیع می شود.
صادقی گفت: صندوق امداد ولایت نیز تاکنون دو میلیارد و ۴۵۰ میلیون تومان وام ضروری و بانک مهر ایران هم دو میلیارد تومان وام کار گشایی به مدد جویان پرداخت کرده اند.
رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) اردستان در مورد مشارکت های مردمی نیز گفت: تا کنون‌ هفت میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان جذب اعتبار مردمی داشته ایم که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۰ درصد رشد داشته از این مبلغ ‌۷۸۰ میلیون تومان آن صدقه بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۱ درصد رشد دارد.
شهرستان اردستان با بیش از ۴۳ هزار نفر جمعیت اردستان در ۱۱۸ کیلومتری شمال اصفهان واقع است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha