۱۱ اسفند ۱۴۰۱، ۱۶:۱۵
کد خبرنگار: 992
کد خبر: 85045630
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

 عملیات اجرایی طرح توسعه پلیمر پتروشیمی جم در کنگان آغاز شد

بوشهر- ایرنا- همزمان با سفر استانی رئیس جمهور به استان بوشهر عملیات اجرایی طرح توسعه پلیمر کنگان (PDH/PP ) با هدف تکمیل زنجیره ارزش با حضور وزیر نفت و معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی با سرمایه‌گذاری حدود ۱.۲ میلیارد دلار آغاز شد.

به گزارش ایرنا، شرکت توسعه پلیمر کنگان که ۱۰۰سهام آن متعلق به شرکت پتروشیمی جم است ۲۵ مهرماه سال ۱۳۹۷ به منظور اجرا و بهره‌برداری طرح PDH/PP برای تولید پروپیلن و پلی‌پروپیلن ثبت و تاسیس شده است.

محل اجرای این طرح جنوب شرق فازهای ۲۲-۲۴ مجتمع گازی پارس جنوبی است که دارای مزایایی همچون دسترسی به منبع عظیم خوراک پروپان می‌باشد.

این طرح در زمینی به مساحت ۵,۴۹ هکتار و با هدف تولید پروپیلن به روش هیدروژن‌زدایی تحت لیسانس شرکت UOP و تولید پلی پروپیلن مطابق با تکنولوژی در دسترس شرکت پتروشیمی جم طراحی و اجرا گردیده است.

واحدهای اصلی مجتمع شامل تولید پروپیلن (PDH) به ظرفیت ۶۰۰ هزار تن در سال و تولید پلی‌پروپیلن (PP) به ظرفیت ۶۰۰ هزار تن در سال و خوراک مجتمع ۷۱۲ هزار تن پروپان از فازهای پارس جنوبی تامین می‌شود.

ارزش محصولات تولیدی پروژه PDH/PP بالغ بر ۵۵۰ میلیون یورو در سال با ۱۰۰ ظرفیت تولید و میزان سرمایه‌گذاری این پروژه‌ی ارزشمند در حدود ۱,۲ میلیارد دلار است که دوره‌ی ساخت آن ۵۷ ماه پیش‌بینی شده است.

فازبندی پیاده‌سازی و اجرای پروژه در فاز ۱ و زیرساخت شامل به‌سازی و آماده‌سازی زمین؛ فاز ۲ یوتیلیتی، آفسایت و آفپلات واحد PDH به ظرفیت ۶۰۰ هزار تن در سال و فاز ۳ واحد Polypropylene به ظرفیت ۶۰۰ هزار تن در سال است.

همچنین میزان اشتغال‌زایی پروژه PDH/PP در دوره ساخت بیش از سه هزار نفر در فعالیت‌های اجرایی شامل نیروهای پیمانکاری، سازندگان و کارفرما و در دوره بهره‌برداری بیش از ۵۰۰ نفر به صورت مستقیم و یکهزار و ۵۰۰ نفر در زنجیره تولید پایین‌دستی خارج از مجتمع است.

آیت الله سید ابراهیم رئیسی صبح امروز پنجشنبه در سومین مقصد از دور دوم سفرهای استانی دولت مردمی با استقبال نماینده ولی فقیه و امام جمعه بوشهر و استاندار از طریق فرودگاه بین‌المللی عسلویه وارد استان بوشهر شد.

افتتاح آب شیرین‌کن شماره ۲ بوشهر، دیدار با مردم این شهر و مردم شهرستان خورموج، دیدار با علمای شیعه و اهل سنت استان بوشهر، نشست تخصصی با سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی و فرهنگی استان بوشهر و شرکت در جلسه توسعه و سرمایه‌گذاری استان بخشی از برنامه‌های سفر دو روزه آیت‌الله رئیسی به بوشهر است.

رئیس جمهور کشورمان همچنین در پایان این سفر در نشست خبری با اصحاب رسانه نتایج و دستاوردهای سفر دوم دولت مردمی به استان بوشهر را تشریح می‌کند.

علی اکبر محرابیان وزیر نیرو، جواد اوجی وزیر نفت، بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، محسن منصوری معاون اجرایی رئیس جمهور و غلامحسین اسماعیلی رئیس دفتر رئیس جمهور رئیسی را در این سفر همراهی می‌کنند.

رئیس جمهور ۱۶ مهرماه سال گذشته در قالب دور اول سفرهای استانی به همراه جمعی از وزرا و معاونین خود به استان بوشهر سفر کرده بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha