۱۱ اسفند ۱۴۰۱، ۱۵:۲۳
کد خبرنگار: 1449
کد خبر: 85045558
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۹۳ درصد از تعهد اشتغال شهرستان ملایر محقق شد

۱۱ اسفند ۱۴۰۱، ۱۵:۲۳
کد خبر: 85045558
۹۳ درصد از تعهد اشتغال شهرستان ملایر محقق شد

همدان- ایرنا- معاون استاندار همدان و فرماندار ویژه ملایر گفت: ۹۳ درصد از تعهد اشتغال این شهرستان در سال جاری محقق شده و تا پایان سال و یا اوایل سال آینده پنج درصد باقی باقی مانده نیز باید تحقق یابد.

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ "سلمان اسماعیلی" روز پنجشنبه در کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری شهرستان ملایر اظهار داشت: تعهد اشتغال شهرستان ملایر در سال‌جاری سه هزار و ۹۱۰ نفر بود که از این میزان سه هزار و ۶۳۸ شغل ایجاد شد.

وی از عملکرد برخی دستگاه‌های اجرایی و بانک‌ها در ایجاد اشتغال و پرداخت تسهیلات اشتغالزایی انتقاد کرد و افزود: برخی نهادهای اجرایی و متولی در تحقق اشتغال بیشتر از تعهد خود عمل کردند، اما این روند در برخی دستگاه‌ها همچون راه و شهرسازی، بنیاد شهید، بنیاد علوی و بسیج سازندگی ضعیف و قابل قبول نیست.

فرماندار ویژه ملایر با تاکید بر اینکه مدیران دستگاه‌های اجرایی از آمارسازی اشتغال پرهیز کنند، ادامه داد: مدیران برای تحقق اشتغال واقعی باید به جد و با تعهد و دلسوزی وارد عمل شوند، مردم نباید از بیکاری فرزندانشان آسیب ببینند.

اسماعیلی بیان کرد: طبق اعلام بانک‌های عامل از ابتدای امسال تاکنون، برای فرزندآوری، ودیعه مسکن، اشتغال و سایر منابع بالغ بر ۲ هزار و ۵۳۲ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده که نسبت به سال گذشته رشد چند برابری داشتیم و عملکرد خوب است.

به گفته وی، برخی بانک‌های عامل در پرداخت تسهیلات تسهیل‌گری بیشتری داشتند که قابل تقدیر است، اما برخی بانک‌ها ضعیف عمل کردند و حرف و عمل مدیران عامل بانک‌های استان در پرداخت تسهیلات متفاوت است.

معاون استاندار همدان همچنین از معطل ماندن طرح‌ها بین دستگاه‌ها و بانک‌ها ابراز گلایه کرد و گفت: ظرف یک هفته آینده این مشکل باید بررسی و تعهداتی که در بانک‌ها و دستگاه‌های اجرایی در خصوص طرح‌ها عمل نشده، باید مشخص شود.

اسماعیلی با بیان اینکه چهار بانک عامل موظف به پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی هستند، ادامه داد: سهمیه شهرستان ملایر در تسهیلات مشاغل خانگی ۱۸ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان است که تاکنون ۷۳ درصد از این تسهیلات پرداخت شده و هر چه سریعتر باید مابقی تسهیلات پرداخت شود.

وی تاکید کرد: طرح‌های مشاغل خانگی دستگاه‌های مربوطه که در بانک‌های عامل قابلیت پرداخت و شرایط لازم را ندارد، باید در اسرع وقت طرح جایگزین معرفی شود تا در پرداخت تسهیلات به صد درصد برسیم.

به گزارش ایرنا؛ شهرستان ملایر با جمعیتی افزون بر ۳۰۰ هزار نفر در ۷۵ کیلومتری شهر همدان واقع شده و به عنوان دومین شهر بزرگ استان، سهم عمده‌ای در ایجاد اشتغال دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha