۱۱ اسفند ۱۴۰۱، ۱۵:۰۱
کد خبرنگار: 1014
کد خبر: 85045549
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تدریس درس دفاع مقدس برای ۹۰ هزار دانشجوی البرزی

۱۱ اسفند ۱۴۰۱، ۱۵:۰۱
کد خبر: 85045549
 تدریس درس دفاع مقدس برای ۹۰ هزار دانشجوی البرزی

کرج - ایرنا - مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان البرز اعلام کرد: بیش از ۹۰ هزار دانشجوی این استان از سال ۱۳۸۷ تاکنون درس آشنایی با دفاع مقدس را در دانشگاه های این استان گذرانده اند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سردار سرتیپ دوم پاسدار ابوالفضل اسلامی روز پنجشنبه در حاشیه چهارمین نشست تخصصی رفع ابهامات دفاع مقدس ویژه اساتید با موضوع بررسی دفاع مقدس ازعملیات رمضان تا پذیرش قطعنامه ۵۹۸ که در باشگاه میلاد کرج برگزار شد، افزود: امروز در این نشست اساتید درس آشنایی با دفاع مقدس حضور دارند که درس ۲ واحدی آشنایی با دفاع مقدس را در تمام دانشگاه های دولتی، آزاد، علمی کاربردی و پیام نور تدریس می کنند.

وی با بیان اینکه سالانه چهار نشست برای رفع ابهامات این اساتید در مجموعه بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس برگزار می شود، اظهار کرد: این نشست ها با حضور فرماندهان رده بالای نظامی برگزار می شود.

اسلامی با بیان اینکه براین اساس در این نشست ها حدود یک ساعت هم پاسخگویی به سوالات و ابهامات اساتید در نظر گرفته می شود، گفت: در مجموع سالانه سه مرحله نشست و یک همایش برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه تاثیرات درس آشنایی با دفاع مقدس در دانشگاه ها بر کسی پوشیده نیست، خاطرنشان کرد: دفاع مقدس و فرهنگ دفاع و ایثار و از خود گذشتگی شهیدان در کشور ما بر همگان ثابت شده است.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان البرز گفت: امروز فرهنگ دفاع مقدس نه در ایران اسلامی بلکه در سراسر جهان از آن استفاده می شود، لذا اثربخشی این درس امروز در دانشگاهها بین جوانان قطع به یقین اثرات خوبی دارد.

وی افزود: تا سال گذشته این درس برای دانشجویان اختیاری بود و از سال گذشته در دانشگاه آزاد اجباری شد ولی در دانشگاههای دیگر هنوز اختیاری است.

اسلامی با بیان اینکه امروز درس آشنایی با دفاع مقدس در بین جوانان ما اثرگذار و جذاب است، اظهار کرد: درست است که شهدا در دفاع مقدس یا در جنگ عاشق و شهید شدند، اما امروز هم این درس در بین جوانان آنها را عاشق فرهنگ دفاع و شهادت کرده است و اثرگذاری بالایی دارد.

وی تعداد اساتید درس دفاع مقدس البرز را ۱۴۷ نفر با مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد و دکتری دانست و افزود: ۹۵درصد از اساتید در دفاع مقدس فرمانده بودند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha