۱۱ اسفند ۱۴۰۱، ۵:۴۰
کد خبرنگار: 2445
کد خبر: 85045070
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

جنبش فتح: تل آویو با تصویب قانون اعدام اسرا، کشتار و خشونت را گسترش می دهد

تهران-ایرنا-جنبش فتح فلسطین چهارشنبه شب در بیانیه‌ای اقدام کنست رژیم صهیونیستی در تصویب قانون اعدام اسیران فلسطینی را مشروعیت بخشییدن به کشتار فلسطینیان دانست.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری "وفا" فلسطین، در بیانیه این گروه آمده است: اشغالگران اسرائیلی تلاش دارند تا از طریق تصویب قانون فاشیستی، خشن ترین شیوه‌های تروریسم را به کار بگیرند و با این کار حضور تاریخی ملت فلسطین را محو کنند.

این جنبش اعلام کرد: تصویب قوانین اخیر و اقدامات اسرائیل از طریق کنست، ثابت می کند که سیستم سیاسی و امنیتی رژیم صهیونیستی فشل و دچار بحران است.

این جنبش اشغالگران صهیونیست را مسؤول پیامدهای تصمیمات و اقدامات فاشیستی خود در قبال ملت، اسرای فلسطینی، مشروعیت بخشی به اقدامات تروریستی و کشتار دسته جمعی از طریق مجموعه از قوانین دانست که ماهیت نقشه‌های استعماری صهیونیست‌ها را برملا می سازد.

منابع رسانه‌ای روز چهارشنبه از موافقت اولیه کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) با پیش‌نویس قانون اعدام مجریان عملیات‌های ضد صهیونیستی خبر دادند.

روزنامه صهیونیستی "یدیعوت آحارونوت" اعلام کرد که مجمع عمومی کنست موافقت اولیه خود را با پیش‌نویس قانون اعدام اسرای فلسطینی اعلام کرد.

پیشتر کمیته قانون گذاری وزیران رژیم صهیونیستی با پیش‌نویس قانون اعدام اسرای فلسطینی موافقت کرده بود.

برپایه این گزارش، پیش‌نویس این قانون توسط ایتامار بن گویر وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی ارائه و با وجود مخالفت "گالی بهاراو میارا" مشاور قضایی کابینه در کمیته مذکور تصویب شد.

بنیامین نتانیاهو و بن گویر در بیانیه‌ای مشترک در این باره تاکید کردند: طبق این قانون دادگاه می‌تواند علیه کسانی که مرتکب قتل علیه اسرائیلی‌ها می‌شوند، حکم اعدام صادر کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha