۱۱ اسفند ۱۴۰۱، ۳:۲۲
کد خبرنگار: 2448
کد خبر: 85045063
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اشپیگل: اروپا برنامه افزایش تولید تسلیحات را دنبال می کند

تهران- ایرنا- نشریه آلمانی اشپیگل گزارش داد که کمیسیون اروپا طرحی را برای افزایش تولید تسلیحات از جمله مهمات توپخانه سنگین ۱۵۵ میلی متری برای تحویل به اوکراین تدوین کرده است.

به گزارش ایرنا از نشریه اشپیگل، طرح کمیسوین اروپا به سه مرحله تقسیم می شود، کشورهای اتحادیه اروپا می‌توانند فوراً ذخایر مهمات به اوکراین را بر اساس مرحله اول این طرح که انتظار می‌رود روز پنجشنبه برای بررسی در کمیسیون ارائه شود، افزایش دهند.

براساس این گزارش، به همین منظور جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا بزودی بسته حمایت نظامی اضافی به ارزش یک میلیارد یورو (۱.۰۶ میلیارد دلار) به کی یف پیشنهاد خواهد کرد.

در مرحله دوم ، کشورهای عضو اتحادیه اروپا بطور مشترک خرید مهمات ۱۵۵ میلی متر از طریق آژانس دفاع اروپا را برای تقویت ذخایر موجود خود و اطمینان از منابع مهمات بلند مدت به اوکراین آغاز می کنند.

به نوشته اشپیگل، در مرحله سوم اتحادیه اروپا باید ظرفیت های تولید خود را افزایش دهد تا از کمبود مهمات در سال های آینده در بحبوحه تغییر محیط امنیتی جلوگیری کند.

مجله آلمانی اشپیگل با استناد به سند اتحادیه اروپا گزارش داد که اوکراین اکنون با مشکلاتی در زمینه تامین مهمات مواجه است، زیرا روسیه بسیار بیشتر کل صنعت دفاعی اتحادیه اروپا در حال حاضر توانایی تولید دارد.

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha