۱۰ اسفند ۱۴۰۱، ۲۲:۳۶
کد خبرنگار: 1385
کد خبر: 85045004
T T
۱۱ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

احتمال خروج ارتش اوکراین از باخموت قوت گرفت

۱۰ اسفند ۱۴۰۱، ۲۲:۳۶
کد خبر: 85045004
احتمال خروج ارتش اوکراین از باخموت قوت گرفت

تهران- ایرنا- مشاور اقتصادی رئیس جمهوری اوکراین گفت که نیروهای این کشور ممکن است از شهر باخموت خارج شوند؛ اقدامی که می‌تواند به تسلط روسیه بر این شهر منجر شود.

به گزارش ایرنا به نقل از آسوشیتدپرس، الکساندر رودنیانسکی چهارشنبه اظهار کرد: ارتش ما همه گزینه‌ها را بررسی می‌کند. ارتش تاکنون شهر را حفظ کرده است اما اگر لازم باشد در تصمیمی راهبردی از آنجا خارج خواهند شد. ما نمی‌خواهیم که همه مردم را در ازای هیچ، قربانی کنیم.

وی که با شبکه سی.ان.ان گفت‌وگو می‌کرد، افزود، روسیه از بهترین نیروهای شرکت نظامی واگنر برای محاصره باخموت استفاده می‌کند.

یوگنی پریگوژین میلیاردر روس و موسس گروه واگنر چهارشنبه گفت که وی هیچ شواهدی دال بر عقب‌نشینی اوکراین از باخموت مشاهده نکرده بلکه کی‌یف در حال تقویت مواضع خود در این شهر است.

باخموت یک شهر معدنی در شرق اوکراین است که معادن نمک و سنگ گچ فراوانی دارد.

روسیه در ماه‌های گذشته تلاش فراوانی برای کنترل بر این شهر انجام داده و بخش زیادی از آن را محاصره کرده است.

کارشناسان نظامی می‌گویند که همه جاده‌های باخموت به کنترل روسیه درآمده و شهر به ویرانه‌ای تبدیل شده است که «دیگر اهمیت راهبردی و عملیاتی ندارد.»

به گزارش آسوشیتدپرس، نبرد باخموت به نماد عزم اوکراین در جنگ تبدیل شده است و نیروهای این کشور تاکنون توانسته‌اند مقاومت کنند.

تحلیلگران می‌گویند که سقوط باخموت یک ضربه مهلک برای نیروهای اوکراینی خواهد بود و برتری تاکتیکی به روس‌ها خواهد داد اما نتیجه نهایی جنگ را تعیین نخواهد کرد.

۱۱ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha