۱۰ اسفند ۱۴۰۱، ۱۸:۲۱
کد خبرنگار: 3005
کد خبر: 85044847
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مشاور اسد درباره روابط دمشق و ریاض: از روابط با همه کشورهای عربی استقبال می‌کنیم

تهران – ایرنا – مشاور ویژه رئیس جمهوری سوریه در گفت‌وگو با «روسیا الیوم» در پاسخ به سوالی درباره روابط کشورش با عربستان سعودی گفت که «دمشق از روابط با همه کشورهای عربی استقبال می کند و سوریه از گذشته روابط خوبی با همه این کشورها داشته است».

به گزارش ایرنا، بثینه شعبان در ادامه این گفت‌وگو افزود: با وجود همه آنچه که در دوره بحران سوریه اتفاق افتاد، رئیس جمهوری سوریه به داشتن روابط خوب با همه کشورهای عربی ایمان دارد زیرا اعراب سرنوشت مشترکی دارند.

وی درباره بحران اوکراین نیز گفت: غربی ها و آمریکا برغم اینکه فرهنگ، زبان و هویت اوکراین با روسیه ارتباط تنگاتنگی دارد، می خواهند هویت اوکراین را تغییر دهند و آن را وابسته و دنباله رو غرب کنند.

مشاور سیاسی رئیس جمهوری سوریه همچنین بر ایستادگی دمشق در کنار مسکو و حق روسیه در تضمین امنیت و حفظ تمامیت ارضی خود تأکید کرد.

روسیا الیوم گزارش داد که طی چند روز گذشته گزارش هایی درباره سفر قریب الوقوع فیصل بن فرحان وزیر خارجه عربستان به دمشق منتشر شده است.

کارشناسان زلزله اخیر سوریه را فرصتی برای احیای روابط کشورهای عربی با دمشق خوانده‌اند؛ روابطی که در سال ۲۰۱۱ و در نتیجه بحران سوریه به حالت تعلیق درآمد.

ناظران می‌گویند که دیدارها اکنون به بهانه «کمک‌های بشردوستانه به زلزله‌زدگان» سوریه صورت می‌گیرد؛ اما همه نشانه‌ها حاکی از «احیای روابط دیپلماتیک» است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha