سفیر ژاپن: فرصت‌های سرمایه‌گذاری در چابهار به بازرگانان ژاپنی معرفی می‌شود

چابهار- ایرنا- سفیر ژاپن در ایران گفت: جذابیت‌ها و فرصت‌های بسیار خوب تجاری و اقتصادی در بندر چابهار به تجار و بازرگانان ژاپن معرفی خواهد شد تا آنان برای سرمایه گذاری در این منطقه حضور پیدا کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا "کازوتوشی ایکاوا" روز چهارشنبه به همراه نماینده برنامه عمران سازمان ملل در ایران و مسوولان در بازدید از بنادر شهید بهشتی و شهید کلانتری چابهار اظهارداشت: اسکله‌ها، تجهیزات و زیرساخت‌های خوبی در بندر چابهار ایجاد شده که برای سرمایه‌گذاری مناسب است.

وی بیان کرد: ژاپن و ایران مناسبت ها و دوستی تاریخی و طولانی مدتی با همدیگر داشته و همیشه بر توسعه روابط بین خودشان تاکید دارند.

سفیر ژاپن در ایران گفت: در حوزه آب و ساخت آب شیرین‌کن با ایران همکاری خواهیم کرد و امیدواریم تامین کننده آب کشاورزی و آشامیدنی مردم این منطقه باشیم.

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان نیز اظهارداشت: آماده حضور سرمایه گذاران ژاپن در فاز دوم طرح توسعه بندر شهید بهشتی چابهار هستیم.

قاسم عسکری نسب افزود: تجهیزات بندری و مانیتورینگ کانتینر و کالا یکی دیگر از زمینه‌های حضور سرمایه گذاران ژاپن در ایران می‌تواند باشد.

معاون استاندار سیستان و بلوچستان و فرماندار شهرستان ویژه چابهار نیز گفت: چابهار با داشتن سواحل منحصر بفرد و ظرفیت شیلاتی و بندری می‌تواند نقطه عطفی در روابط با کشور ژاپن برای توسعه منطقه باشد.

جواد سپاهی، تبادل علم و دانش بین ایران و ژاپن در تحول بخش‌های مختلف را از ضروری دانست و افزود: این آمادگی را داریم با همراهی نماینده عمران سازمان ملل متحد در ایران و سفیر ژاپن در کشورمان که برای بررسی ظرفیت‌های مختلف به چابهار سفر کردند در زمینه‌های مختلف تجاری و اقتصادی همکاری داشته باشیم.

وی با اشاره به ظرفیت‌های شیلاتی سیستان و بلوچستان، گفت: می‌توانیم در تجارت و صادرات آبزیان و آبزی پروری به ژاپن برنامه‌های مدون کوتاه مدت و بلند مدت داشته باشیم.

فرماندار چابهار افزود: در بخش صید و صیادی در جنوب سیستان و بلوچستان اشتغالزایی بسیار زیادی شده که با ورود سرمایه گذاران در این بخش، اشتغالزایی دوچندان خواهد شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha