آمار سوانح رانندگی در مسیرهای فرعی همدان با بزرگراه ها یکسان است

همدان- ایرنا- جانشین رییس پلیس راه استان همدان گفت: ۳۰ درصد از سوانح فوتی استان در مسیرهای فرعی رخ می دهد که این آمار در مسیرهای بزرگراهی نیز ۳۰ درصد است.

سرهنگ ارسلان سرمدی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: همدان دارای یک هزار و ۴۵ کیلومتر راه فرعی است که سه درصد از راه های کشور و ۱۹ درصد از راه های استان را شامل می شود و ۱۳ درصد از ترددها در این مسیرها اتفاق می افتد.

وی اضافه کرد: مسیرهای بزرگراهی استان همدان هفت درصد مجموع راه های استان و ۲ درصد کشور را شامل می شود که ۴۲ درصد از ترددهای استان از این جاده ها صورت می گیرد و میزان سوانح این مسیرها نیز ۳۰ درصد است.

جانشین رییس پلیس راه استان همدان ادامه داد: بیشترین میزان سوانح فوتی مربوط به محور فرعی همدان - بیجار به طول ۸۸ کیلومتر است که در ۱۰ ماه امسال ۲۳ نفر در این جاده جان خود را از دست دادند.

سرهنگ سرمدی ادامه داد: همچنین در محور فرعی قهاوند به طول ۷۵ کیلومتر در ۱۰ ماه امسال ۱۶ نفر و در محور فرعی ۲۰ کیلومتری دمق در شهرستان رزن ۱۰ نفر جان خود را از دست دادند.

آمار سوانح رانندگی در مسیرهای فرعی همدان با بزرگراه ها یکسان است

وی علت فراوانی تصادف در جاده های فرعی را خلوتی راه ها، افزایش سرعت خودروها، نبود دوربین ثبت تخلف، استاندارد نبودن جاده های فرعی، کمبود تابلوهای راهنمایی و رانندگی، نبود خط کشی و شانه خاکی راه را علت اصلی بالا بودن آمار سوانح در مسیرهای فرعی استان همدان دانست.

جانشین رییس پلیس راه استان همدان یادآوری کرد: یک سانحه فوتی روز گذشته در محور فرعی خان آباد کبودرآهنگ رخ داد که بر اثر انحراف به چپ وانت پیکان و برخورد با کامیون کشنده، ۲ نفر از سرنشینان وانت پیکان سر صحنه تصادف و بیمارستان جان باختند.

وی بیان کرد: طبق بررسی های صورت گرفته این تصادف فوتی به علت بی توجهی راننده وانت پیکان به جلو و انحراف به چپ این وسیله نقلیه رخ داده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha