جزئیات سفر رئیس جمهور به بوشهر؛از افتتاح فاز ۱۴ پارس جنوبی تا آب شیرین کن

تهران - ایرنا - معاون اجرایی رئیس‌جمهور افتتاح فاز ۱۴ پارس جنوبی، طرح آب شیرین کن شماره ۲ بوشهر و طرح های نهضت ملی مسکن را از جمله برنامه‌های سفر استانی آیت الله رئیسی به استان بوشهر دانست.

به گزارش خبرنگار حوزه دولت ایرنا، محسن منصوری روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران با اشاره به سفر رئیس‌جمهور به بوشهر که فردا - یازدهم اسفند - انجام می شود، گفت: از برنامه‌های مهم دیگر رئیس‌جمهور به استان بوشهر، افتتاح آب شیرین‌کن شماره ۲ بوشهر است که به صورت روزانه ۳۵ هزار لیتر را تصفیه می‌کند.

معاون اجرایی رئیس‌جمهور اضافه کرد: عملیات اجرای این طرح به صورت جدی از سال ۱۳۹۷ آغاز شد و با صرف بیش از ۱۲۰۰ میلیارد تومان، فردا به بهره‌برداری می‌رسد؛ همچنین با توجه به اهمیت نهضت ملی مسکن در نگاه رئیس‌جمهور، آغاز به کار پروژه‌های مسکن در این استان هم در دستور کار قرار دارد.

وی افزود: دو یا سه دیدار مردمی هم خواهیم داشت. دیدار عمومی رئیس‌جمهور در شهر بوشهر و شهرستان خورموج در دستور کار قرار دارد و دیداری هم با علمای شیعه و اهل سنت استان بوشهر و یک نشست تخصصی با سرمایه‌گزاران و فعالان اقتصادی استان بوشهر و برخی از سرمایه‌گزاران خارجی علاقه‌مند در استان برگزار خواهد شد.

منصوری ادامه داد: رئیس‌جمهور یک نشست فرهنگی اجتماعی تخصصی هم با موثرین و فعالان این حوزه خواهد داشت. امیدواریم این سفر، سفر پر خیر و برکتی باشد.

معاون اجرایی رئیس‌جمهور درباره تخصیص بودجه دور دوم سفرهای استانی گفت: درباره در سفر قبلی از بیش از ۶ هزار میلیارد تومانی که متعهد شده بودیم تا پایان سال ۱۴۰۳ در اختیار استان بوشهر قرار دهیم، بیش از ۳ هزار میلیارد تومان تخصیص دادیم و از برنامه جلوتر هستیم.

وی افزود: در مجموع مصوبات تا به امروز بیش از ۴ هزار میلیارد تومان تصمیم‌گیری جدید برای مصوبات دور دوم اتفاق افتاده که علی‌القاعده رئیس‌جمهور در طول سفر تصمیمات جدیدی خواهد گرفت و به این مبلغ اضافه شد. آخرین جلسه نشست شورای برنامه‌ریزی استان است که این رقم نهایی می‌شود.

منصوری در پایان از یک سفر استانی دیگر رئیس‌جمهور تا پیش از آغاز ماه مبارک رمضان خبر داد.

سرخط اخبار سیاست

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha