۱۰ اسفند ۱۴۰۱، ۱۴:۲۳
کد خبر: 85044476
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

 معاون شهردار: هزینه خدمات شهری در یزد روزانه ۵.۵ میلیارد ریال است

یزد- ایرنا - معاون خدمات شهری شهرداری یزد گفت: روزانه در سطح ۱۳ میلیون مترمربع از معابر این شهر، عملیات جمع‌آوری پسماند، رفت‌وروب، جمع‌آوری زباله و بهسازی فضای سبز با صرف ۵.۵ میلیارد ریال هزینه انجام می‌شود.

به گزارش ایرنا، "حمیدرضا رحیمدل" روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه روزانه ۳۱۰ تن پسماند تر خانگی از سطح شهر جمع آوری می شود، افزود: از ابتدای سالجاری ۱۰۳ هزار تن پسماند تر و ۹۰۵ تن پسماند خشک جمع آوری شده است.

وی با بیان اینکه همچنین روزانه ۴.۵ تن پسماند از مراکز درمانی استان جمع آوری می شود اظهار کرد: امسال با اعتبار ۲۵ میلیارد تومان خط پردازش پسماندهای خانگی کارخانه کمپوست با ظرفیت ۳۰۰ تن راه اندازی شد که هفت میلیارد تومان دیگر برای راه اندازی خط دوم تولید کود کمپوست در نظر گرفته شده که امید است در سال آینده مورد بهره برداری قرار گیرد.

رحیمدل با بیان اینکه شهر یزد دارای مساحتی معادل ۷۳۰ هکتار با جمعیتی بالغ ۶۰۰ هزار نفر است، افزود: با توجه به گستردگی جمعیت در شهر و تراکم ۵۰ نفر در هر هکتار، ارائه خدمات شهری به شهروندان با مشکلات خاصی روبروست.

وی ادامه داد: حوزه خدمات شهری شهرداری یزد دارای ۵ پیمانکار بخش خصوصی با ۸۸۰ نیرو در پنج منطقه فعالیت دارد که این نیروها جمع‌آوری زباله‌ها و نظافت سطح شهر را برعهده دارند.

راه‌اندازی سامانه "سهیم"

معاون شهردار یزد اظهار داشت: سامانه "سهیم" در قالب نرم افزار در مهرماه به صورت پایلوت در منطقه مسکن رونمایی شد؛ شهروندان در این سامانه ثبت نام و سپس وارد سیستم «بازپس» می‌شوند تا مثل تاکسی‌های اینترنتی، پیمانکار نسبت به تحویل پسماند خشک آنها و پرداخت هزینه سهم شهروندان طبق تعرفه اقدام کند.

وی خاطرنشان کرد: با راه‌اندازی سامانه سهیم، هم سهم مشارکت شهروندان در جمع‌آوری زباله‌های خشک پرداخت می‌شود و هم شاهد زباله گردان در سطح شهر نخواهیم بود.

رحیمدل با اشاره به فعالیت پناهگاه سگهای ولگرد شهر یزد، ‌از جمع آوری و عقیم‌سازی این سگها در سطح شهر خبر داد و گفت: البته سگهای عقیم و پلاک‌گذاری شده باید برای جلوگیری از خسارات و تبعات زیست محیطی شهر در مناطق قرق تعیین شده توسط محیط زیست رهاسازی شود ولی تاکنون اداره کل محیط زیست استان در این زمینه همکاری لازم را نداشته است.

وی با اشاره به قوانین مدیریت پسماند گفت: براساس ماده ۱۶ این قانون، با متخلفانی که باعث ایجاد آلودگی زیست محیطی در شهر شوند، برخورد می شود که در این زمینه ۲۶۰ مورد پرونده در سال جاری تشکیل شده است.

معاون خدمات شهری شهرداری یزد با اشاره به کارگاه‌های ضایعاتی و افزایش قارچ‌گونه آنها در سطح شهر گفت: در این زمینه با همکاری بخش خصوصی ۳۰ هکتار زمین در مجاورت کارخانه کمپوست واگذار شده که تاکنون ۳۰ درصد پیشرفت داشته که امید است زودتر این فضا مهیا و شاهد رفع این معضل باشیم.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه سیما و منظر و فضای سبز شهری، امسال تلاش است از گونه‌های مثمر برای توسعه فضای سبز بهره گرفت که در این راستا نهال نارنج و زیتون در سطح شهر غرس شود.

رحیمدل به جداسازی آب فضای سبز این شهر از شبکه آب شرب اشاره و گفت: امسال ۶۰ هزار متر لوله‌گذاری شبکه آبیاری فضای سبز و ۸۰ هزار متر سیستم آبیاری قطره‌ای ایجاد شده که در همین رابطه ۶۰ کنتور آب شرب از مدار آبیاری فضای سبز خارج شده است.

نصب ۶۰ المان در ایام نوروز

معاون خدمات شهری شهرداری یزد با اشاره به فراخوان برای تهیه المانهای جدید شهری جهت نوروز امسال گفت: در این زمینه پس از انتشار فراخوان ۱۴۰ اثر به دبیرخانه سازمان ارسال و ۲۷ اثر انتخاب شد که در این رابطه المانهای خوبی تهیه شده و حدود ۶۰ المان مناسبتی در نوروز امسال در سطح شهر نصب می شود.

برای اسکان مسافران نوروزی در شهر یزد سه بوستان شامل "بزرگ شهر، کوهستان و مهر ملل" با فضایی به ظرفیت نصب یکهزار چادر فراهم شده استوی افزود: فراخوان ویژه‌ای هم در زمینه سفالینه‌های حوزه زیباسازی شهر ارائه شده و با ایجاد فضایی در مجاورت پارک شادی برای نقش‌آفرینی توسط هنرمندان و سپس نصب آنها در سطح شهر به مناسبت نوروز در حال اقدام است.

رحیم‌دل با اشاره به توزیع ۲۰ هزار نقشه شهر و معرفی کشیک‌های خدماتی برای مسافران نوروزی تصریح کرد: برای اسکان مسافران نوروزی در سه بوستان شامل "بزرگ شهر، کوهستان و مهر ملل" فضا مهیا شده است و در این بوستان ها ظرفیت نصب هزار چادر فراهم شده است.

ثبت یکهزار و ۵۵۲ حریق و ۲ هزار و ۱۵۹ مورد حادثه در یزد

رحیمدل با اشاره به اقدامات سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری یزد گفت: از ابتدای امسال تاکنون هزار و ۵۵۲ مورد حریق و ۲ هزار و ۱۵۹ حادثه در این شهر رخ داد که در این زمینه ۱۸۶ نفر مجروح و ۵۰۷ نفر نیز توسط آتش نشانها نجات یافتند و البته در جریان این حوادث پنج آتش‌نشان شهر نیز دچار صدمات شدند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha