وزیر علوم: هیات دولت جذب نخبگان علمی در دانشگاه‌ها را تصویب کرد 

ساری- ایرنا- وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: جذب نخبگان علمی در دانشگاه‌ها براساس چارچوب مشخص در مقاطع مختلف تحصیلی مراکز آموزش عالی در هیات دولت به تصویب رسید.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدعلی زلفی‌گل روز چهارشنبه در آیین تکریم و معارفه رییس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی مازندران در ساری افزود: نخبگانی که از مقطع کارشناسی و بالاتر دارای ظرفیت های علمی بی‌نظیر هستند، براساس چارچوب های در نظر گرفته شده در وهله اول بورسیه می شوند و هزینه تحصیل آنان از طرف دولت پرداخت خواهد شد.
وی خاطر نشان کرد: بعد از اخذ مدرک دکتری، این نخبگان علمی با نگاه بلندنظرانه و تصویب در هیات دولت سیزدهم در هیات علمی دانشگاه ها جذب خواهد شد.
وزیر علوم ادامه داد: باید برای تمام ارکان خانواده بزرگ دانشگاه برنامه داشته باشیم و برنامه های سنتی گذشته در وزارت علوم دیکر کارکرد ندارد.
وی گفت: اگرچه باید فرهنگ گذشته را پاس بداریم اما با این وجود اقلیم سیاسی، فرهنگی و اجتماعی در جهان تغییر کرده و باید برای تغییر اقلیم آموزشی در کشور اقدام کنیم.
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری افزود: در نظم نوین جهانی حوزه های مختلف علمی، فضای مجازی، هوش مصنوعی، علوم شناختی، اینترنت اشیاء حاکم شده که در این راستا علم و نوآوری جایگاه بی بدیلی دارد.
زلفی گل ادامه داد: امروز نظام سلطه به این باور رسیده که از طریق علم می تواند دشمنی خود را تداوم دهد و ما هم باید برای مقابله با این گستاخی ها و توسعه کشور به دانشگاه ها اهمیت می دهیم.
وی تصریح کرد: نوع نگاه دولت سیزدهم به دانشگاهیان، پرورش آینده سازان کشور برای تولید و ثروت است و برای تحقق توسعه باید علوم روز را بشناسیم و برای آن برنامه داشته باشیم.
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری خاطر نشان کرد: سیاست ما در وزارت علوم آن است که کسی که تلاش آن بیشتر است باید به جایگاه برسد به این منظور دستورالعمل پایه های تشویقی را تدوین کردیم که هر عضو هیات علمی در حوزه های مختلف می تواند از آن بهره ببرد.
به گزارش خبرنگار ایرنا، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری امروز چهارشنبه در قالب سفر ۲ روزه به منظور دیدار با روسای دانشگاه‌های مازندران و آیین تکریم و معارفه رییس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی مازندران به مازندران سفر کرده است.
در آیین تکریم و معارفه رییس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی مازندران از اسدالله تیموری قدردانی و حسین مرادی به عنوان سرپرست جدید این دانشگاه منصوب شد.
در استان مازندران ۱۱۹ دانشگاه دولتی، آزاد اسلامی، پیام نور، غیرانتفاعی، علمی و کاربردی و پزشکی وجود دارد و بیش از ۱۵۰ هزار دانشجو در این دانشگاه ها به مشغول تحصیل هستند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha