پاکدل: وویوویچ گزینه نهایی ماست/ کار من در هندبال سخت شده است

تهران- رییس فدراسیون هندبال با اشاره به اینکه یکی از مشکلات موجود در خصوص تمدید قرارداد سرمربی خارجی مربوط به افزایش نرخ ارز می‌شود، گفت: به طور قطع وسلین وویوویچ گزینه نهایی برای هدایت تیم ملی کشورمان خواهد بود.

علیرضا پاکدل روز چهارشنبه در حاشیه مجمع انتخاباتی فدراسوین هندبال در جمع خبرنگاران اظهار کرد: خیلی خوشحالم بعد از مدت‌ها یک همدلی در خانواده‌ای می‌بینم که سرش در ورزش ایران بالاست. با این رأی کارم برای چهار سال آینده سخت خواهد بود.

وی افزود: تشکر از همه اعضای مجمع، وزارت ورزش و کمیته المپیک که تلاش کردند تا یک مجمع آرام برگزار شود. انشاءالله دوستان در مسیر سختی که در پیش داریم، ما را کمک کنند.

رئیس فدراسیون هندبال گفت: ما بازی‌های آسیایی داریم که کارمان سخت خواهد بود. انتظارات از هندبال بالا رفته و باید تلاش خود را دوچندان کنیم تا چیزی که شایسته هندبال کشور است، نشان بدهیم.

پاکدل با اشاره به اینکه وویوویچ گزینه اصلی ما برای هدایت تیم ملی است ادامه داد: به طور قطع او را از لحاظ فنی مربی خوب، کارآمد و توانمند می‌دانیم چرا که او در زمان فعالیت در این ورزش نیز یکی از بزرگترین بازیکنان روز دنیا بود. با توجه به نوسانات ارزی، این موضوع باعث شده نه تنها هندبال بلکه سایر فدراسیون‌ها با این معضل چالش داشته باشند. قطعا فدراسیون‌ها به تنهایی نمی‌توانند این مشکل را برطرف کنند بلکه دولت باید در این خصوص نظر ویژه داشته باشد. این مربی خارجی تنها گزینه ماست و اگر این حمایت‌ها صورت گیرد در چند روز آینده با او نیز مذاکراتی را خواهیم داشت.

وی همچنین در خصوص ادعای حضور چند سرپرست در مجمع انتخاباتی و اینکه آیا شما نیز به صورت قانونی می‌توانستید در مجمع رای بدهید خاطر نشان کرد: طبق اساسنامه فدراسیون با توجه به حضورم به عنوان عضو هیئت‌رییسه هندبال آسیا یک حق رای در این مجمع داشتم و با توجه به اینکه موعد مقرر من به پایان نرسیده بود، تنها یک رای را در صندوق انداختم.

پاکدل در خصوص اینکه آیا سرپرست هیات استان خراسان رضوی اجازه رای دادن داشت، عنوان کرد: او رئیس هیات است و سرپرست نیست. ضمن اینکه جایی گفته نشده سرپرست نمی‌تواند بیاید. فرآیند برگزاری انتخابات استان‌ها به شکلی هست که ممکن است در بحث تاییدیه‌ها و برگزاری سازوکار انتخابات مسائلی پیش بیاید که با تاخیر مواجه شود. چندنفری هم که سرپرست بودند به صورت قانونی بود و هیچ منع اساسنامه‌ای و آیین‌نامه‌ای هم نیست.

رئیس فدراسیون هندبال در مورد اینکه سرپرستی آکادمی ملی المپیک را نیز بر عهده داشت و آیا قرار است در هردو سِمت فعالیت داشته باشد، گفت: قبل از دستور محمود خسروی‌وفا و محبت اعضای هیئت‌اجرایی که از من خواستند مدتی آنجا حضور پیدا کنم، تلاشم هم همین بود. آکادمی ملی المپیک مغز متفکر و قلب تپنده کمیته ملی المپیک است. تنها نقطه‌ای در ورزش کشور است که تمام مباحث مربوط به سنجش و آمادگی جسمانی ورزشکاران را در بر می‌گیرد. دستگاه‌هایی داریم که به صورت یکجا در کشور وجود ندارند.

وی افزود: مرکز پزشکی داریم که قهرمانان ما مانند رسول معتمدی از آن استفاده می‌کنند. او حدود یک ماه است در آکادمی مستقر است و پزشکان روی او کار می کنند. لذا آکادمی ملی المپیک جایگاهی خاص دارد و به دستور عزیزان آمدیم برای رفع برخی مشکلات تلاش کنیم. ان‌شاالله با نظر مساعد اعضای هیئت اجرایی، بحث ترمیم و بازسازی استخر و مجهز کردن مرکز سنجش را خواهیم داشت. قرار شد برای سال آینده آشپزخانه که یکی از مشکلات ما در این سال‌ها بود، مبلغی در نظر گرفته شود. لابی هتل آکادمی را دیروز با هزینه بسیار کم به شکلی راه‌اندازی کردیم. تلاش‌مان این بوده که شرایط خوبی را برای قهرمانان و ورزشکاران فراهم کنیم.

پاکدل گفت: خودم از بدنه ورزش هستم و نیازها را درک می‌کنم. تلاش می‌کنیم مشکلات را با کمک هیئت اجرایی، دبیر کل و خسروی وفا برطرف کنیم. تصمیم‌گیرنده خسروی وفا و هیئت اجرایی خواهند بود. تا زمانی که نیاز باشد با جان و دل در خدمت این مجموعه هستم. در این چندماه هم از وقت خودم زدم و تلاش کردیم خدشه‌ای هم به هندبال وارد نشود.

رئیس فدراسیون هندبال در مورد اینکه مناف هاشمی صحبت‌هایی پیرامون حضور هندبال بانوان در بازی های آسیایی، اظهار داشت: اگر قرار باشد یک رشته از بانوان اعزام شود هندبال است. عملکرد هندبال از تمام رشته‌های توپی ورزش کشورمان بهتر بوده است. قول مقام هم ندادیم. قطعا هم رتبه‌مان بین پنجم تا هفتم خواهد بود. در بزرگسالان هنوز با حضور کره جنوبی، ژاپن و چین با سکو فاصله داریم اما اگر قرار باشد با همان دیدگاه توسعه که دوستان گفتند، یک رشته ورزشی بانوان به هانژو اعزام شود، قطعا حق هندبال است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار ورزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha