مازندران لنگرگاه امنیت غذایی کشور است

ساری- ایرنا- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران گفت: این استان باتولید قابل توجه محصولات کشاورزی لنگرگاه مطمئن امنیت غذایی کشور است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، روح الله سلگی روز چهارشنبه در آیین تکریم و معارفه رییس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی مازندران باحضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در ساری افزود: نقش این دیار در امنیت غذایی کشور بی بدیل است و در زمان حاضر بیش از ۳۷ درصد جوجه ریزی برای تولید گوشت مرغ کشور در مازندران فرآوری می شود.
وی خاطر نشان کرد: بیش از ۴۵ درصد برنج سفید، ۱۱ درصد گوشت قرمز، ۷۰ درصد کیوی و ۵۰ درصد مرکبات کشور در مازندران تولید می شود که این امر نشان دهنده جایگاه ویژه استان در امنیت غذایی کشور است.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران با بیان این که، متاسفانه در سال های گذشته در آمایش کشت در استان دچار مشکل شدیم، گفت: باید دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی برای رفع این چالش اقدامات لازم را انجام دهد.
سلگی تصریح کرد: دانشجو و دانشگاه به معنای واقعی از سوی وزارت علوم حمایت می شوند اما در نظام پذیرش دانشجویان جهاد کشاورزی در راستای منویات رهبر معظم انقلاب در بحث بهره وری باید اقدامات لازم صورت گیرد.
وی افزود: همواره نقش دانشگاه ها در توسعه کشور بی‌بدیل و ممتاز بوده و در ادوار انقلاب اسلامی برای آبادانی ایران، اساتید دانشگاه ها و دانشجویان نقش غیرقابل انکاری داشتند.
این مقام مسوول اضافه کرد: توسعه اقتصادی و پیشرفت استان در گرو حمایت از بخش کشاورزی است چراکه ظرفیت های بی نظیری در حوزه تولیدات باغی و زراعی وجود دارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری امروز چهارشنبه در قالب سفر ۲ روزه به منظور دیدار با روسای دانشگاه‌های مازندران و آیین تکریم و معارفه رییس دانشگاه علوم کشاورزی مازندران به مازندران سفر کرده است.
در استان مازندران ۱۱۹ دانشگاه دولتی، آزاد اسلامی، پیام نور، غیرانتفاعی، علمی و کاربردی و پزشکی وجود دارد و بیش از ۱۵۰ هزار دانشجو در این دانشگاه ها به مشغول تحصیل هستند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha