روستاهای گنبدکاووس ظرفیت بالایی برای برگزاری آیین‌های ملی و مذهبی دارند
عکس آرشیوی است

گنبدکاووس - ایرنا - امام جمعه گنبدکاووس با مهم دانستن برگزاری باشکوه آیین‌های ملی و مذهبی از سوی گروه‌های مختلف مردمی و مسوولان گفت: روستاهای این شهرستان مرزی با تنوع قومی و مذهبی ظرفیت بالایی در برگزاری این مراسم‌ها دارند که باید مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام محمود ترابی روز چهارشنبه درجلسه ساماندهی شئون فرهنگی گنبدکاووس با موضوع اعیاد شعبانیه افزود: برای برگزاری مطلوب مناسبت‌های ملی و مذهبی بالاخص جشن های نیمه شعبان لازم است در هر یک از روستاهای این شهرستان یک ستاد مردمی تشکیل شود.

حجت الاسلام ترابی ادامه داد: برای کمک به مردم، هیات‌های مذهبی و تشکل‌های مردمی برای برپایی باشکوه مناسبت‌های ملی و مذهبی لازم است در گنبدکاووس یک موکب پشتیبانی از چنین مراسم‌هایی تشکیل شود.

فرماندار گنبدکاووس هم در این جلسه گفت: بامهم دانستن فعالیت‌های فرهنگی گفت: مشکلات مالی نباید مانع انجام این فعالیت‌ها و یا برگزاری مناسبت‌ها شود و اداره تبلیغات اسلامی باید ادارات و نهادهایی را که نسبت به اجرای مصوبات کوتاهی می‌کنند به فرمانداری معرفی کند.

مهدی دهرویه ادامه داد: مفهوم انقلابی، جهادی و مردمی بودن در دولت آیت الله رییسی این است که نباید کاری بر زمین بماند بویژه در حوزه فرهنگی که گنبدکاووس ظرفیت بالایی در این بخش دارد.

دادستان عمومی و انقلاب گنبدکاووس نیز در این جلسه برلزوم رعایت بیشتر شئونات اسلامی توسط گروه‌های مختلف مردم بالاخص بانوان در فضاها و اماکن عمومی و تجاری تصریح کرد: رعایت این موضوع علاوه بر اینکه در آموزه‌های دینی مورد تاکید قرار دارد، در قانون اساسی جمهوری اسلامی نیز آمده است.

حسنیعلی ایزد با تبریک اعیاد شعبانیه افزود: انجام فضاسازی‌ها و تبلیغات محیطی و شهری نقش موثری در بزرگداشت مناسبت‌های ملی و مذهبی بالاخص اعیاد نیمه شعبان دارد که باید مورد اهتمام جدی ادارات، نهادها و بازاریان گنبدکاووس قرار گیرد.

رییس اداره تبلیغات اسلامی گنبدکاووس هم در این جلسه برلزوم حمایت بیشتر ادارات و نهادهای این شهرستان در برگزاری مناسبت های ملی و مذهبی و نیز جشن‌های نیمه شعبان تاکید کرد.

حجت الاسلام احمدرضا کریمی گفت: جشن روز جوان عصر جمعه هفته جاری در مصلی امام جعفر صادق (ع) گنبدکاووس و جشن‌های نیمه شعبان هم در چند نقطه این شهر برگزار می‌شود.

به گفته وی، جشن تکلیف ۲ هزار و ۵۰۰ نفری دختران گنبدی در مصلی و آیین سال تحویل نیز در امامزاده یحیی بن زید (ع) این شهرستان برگزار می‌شود.

شهرستان گنبدکاووس با ۴۱۱ هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان واقع است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha