رسیدگی به مطالبه بوشهری‌ها با برپایی میز خدمت

بوشهر - ایرنا - در آستانه سفر رئیس جمهور و برخی از اعضا هیات دولت سیزدهم برای بار دوم به سرزمین آفتاب، دریا و نخل میزهای خدمت دستگاه‌های اجرایی برای رسیدگی به مطالبه‌ها، مسائل و مشکلات مردم برپا شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، براساس اعلام رسمی احمد محمدی زاده استاندار بوشهر قرار است پنجشنبه و جمعه این هفته بوشهری‌ها میزبان رئیس جمهور، معاونین و تعدادی از وزرا کابینه باشند هر چند از روزهای قبل همه چیز برای این میزبانی آماده شده است.

شنیدن سخنان و توجه به مطالبه‌های مردمی و آشنایی با مشکلات مردم از نزدیک همواره از مهمترین شعارها و رویکردهای دولت مردمی ایران قوی طی ۱۸ ماه گذشته بوده و برپایی میزهای خدمت از سوی دستگاه‌های اجرایی نیز با همین رویکرد برپا شده است.

یکی‌ از تدابیری که در راستای روان‌سازی دسترسی مردم به مسئولان و کارگزاران دولت به خصوص در دور دوم سفرهای استانی اندیشیده شده، راه‌اندازی "میز خدمت" در دستگاه‌های اجرایی استان است.

در همین زمینه و براساس برنامه‌ریزی انجام شده در آستانه سفر رئیس جمهور به استان بوشهر میزهای خدمت از روز چهارشنبه دایر شده است و نمایندگان تام الاختیار وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های مختلف اجرایی با هدف شنیدن دغدغه‌ها و مشکلات مردم در محل‌های از قبل تعیین و اطلاع رسانی شده حضور دارند.

امروز میزهای خدمت دستگاه اجرایی این استان از ساعت هشت صبح تا ساعت ۱۸ به مدت سه روز برای رسیدگی به دغدغه‌ها، مطالبه‌ها و درخواست‌های شهروندان در استان بوشهر فعال است.

روال کارِ میز خدمت بر این اساس است که نماینده‌ هر وزارتخانه در دستگاه اجرایی مربوطه مستقر شده و مردم می‌توانند با مراجعه به دستگاه مربوطه درخواست، مشکلات و شکایت‌های خود را به صورت حضوری، چهره‌به‌چهره و شفاهی یا مکتوب به نماینده آن وزارتخانه ارائه کنند.

مدیرکل مدیریت عملکرد، بازرسی و امور حقوقی استانداری بوشهر در گفت‌وگو با ایرنا میزهای خدمت را اقدامی " تسهیل‌گرانه" خواند که در راستای شنیدن و حل مسائل و مشکلات مردم استان بوشهر انجام شده است.

به گفته محمد حسین ستوده ۳۱ میز خدمت با حضور معاونان وزیران و یا مدیران کل وزارتخانه‌های متبوع در استان بوشهر برای شنیدن مطالبه‌های مردم برپا شده است.

رسیدگی به مطالبه بوشهری‌ها با برپایی میز خدمت

او ادامه داد: با توجه به اطلاع رسانی مطلوب اعم از مکاتبه با دستگاه‌های اجرایی، نصب بنر در سطح شهر، ارسال اطلاعیه از طریق پیام رسان‌های داخلی و اطلاع رسانی در پورتال سازمان، از پیش شاهد استقبال بسیار مطلوبی از سوی هم استانی‌ها از میز ارتباطات مردمی هستیم و انتظار می‌رود طی ۲ روز آینده میزان مراجعه مردم بیشتر شود.

سازمان جهاد کشاورزی، آب منطقه‌ای، آب و فاضلاب، میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، راه وشهرسازی، فرهنگ و ارشاد اسلامی، صنعت، معدن و تجارت، محیط زیست، دانشگاه علوم پزشکی، اقتصاد و دارایی از جمله دستگاه‌هایی هستند که از این میزهای کارگشا میزبانی می‌کنند.

مشاور و نماینده تام الاختیار وزیر جهادکشاورزی در میز ارتباطات مردمی سفر رئیس جمهور به استان بوشهر گفت: تلاش می‌شود طی این مدت مشکلات جامعه هدف رصد و پاسخگوی مسائل، مشکلات، انتقادها و پیشنهادات بهره‌برداران این استان باشیم.

به گفته محسن عسکری همچنین در مواردی که نیاز به بررسی و برنامه‌ریزی بیشتر باشد گزارش لازم به وزیر جهاد کشاورزی داده می‌شود.

او با اشاره به شرایط استان بوشهر و ظرفیت‌های فراوان آن در بخش شیلات و کشاورزی گفت: در این ارتباط مصوبات سفر سال قبل رئیس جمهور به استان بوشهر به صورت ویژه پیگیری می‌شود.

رسیدگی به مطالبه بوشهری‌ها با برپایی میز خدمت

عسکری بر این نکته نیز تاکید می‌کند که به تناسب ظرفیت‌های استان بوشهر باید برای رونق سرمایه گذاری و افزایش فرصت‌های شغلی در این استان اقدام شود.

او با اشاره به حضور وزیر جهاد کشاورزی در روز جمعه ۱۲ اسفند ماه از بهره‌برداران و کشاورزان استان بوشهر خواست که با حضور در میز خدمت گزارش‌ها و درخواست‌های احتمالی خود را ارائه کنند.

سید محمود دستغیبی مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر نیز میز خدمت را فرصتی برای شهروندان دانست تا بتوانند مطالبات را درخواست و برای تامین نیازهای خود از مسئولان چاره‌جویی کنند.

میز خدمت به فعالان اقتصادی بوشهر

یکی دیگر از بزرگترین میزهای خدمت برپا شده در استان مربوط به وزارت اقتصاد و دارایی است که به گفته رسول زارعی مدیرکل اداره امور اقتصاد و دارایی استان بوشهر در این میز خدمت که در خیابان شهید چمران برپا شده مدیران و کارشناسان دستگاه‌های اجرایی شامل امور اقتصادی و دارایی، اداره کل گمرکات استان، اداره کل امور مالیاتی، سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی، منطقه ویژه اقتصادی بوشهر و همچنین ۱۵ بانک و پنج شرکت بیمه حضور دارند.

علی نظامی رئیس مرکز بازرسی، مدیریت عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت اقتصاد و دارایی نیز گفت: تلاش می‌شود در قالب میز خدمت به مراجعه کنندگان با سعه صدر و دقت در چارچوب قوانین و مقررات با حداکثر ظرفیت خدمت رسانی شود.

برآیند

با توجه به اطلاع‌رسانی وسیع از برپایی میزهای خدمت در چند نقطه از مرکز استان بوشهر و همه فرمانداری‌های استان در کنار راه‌اندازی خطوط تلفنی برای تماس‌های مردمی، زمینه دسترسی مردم برای بیان درخواست ها و مطالبات بیش از گذشته فراهم شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha