۱۰ اسفند ۱۴۰۱، ۱۱:۲۹
کد خبرنگار: 2330
کد خبر: 85044227
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

دیوان محاسبات آمریکا: در حمله به کنگره هشدارها نادیده گرفته شد

تهران- ایرنا- دیوان محاسبات آمریکا (GAO) گزارش داد: شکست در پردازش اطلاعات و به اشتراک گذاشتن هشدارها تلاش های پلیس در جلوگیری از حمله به کنگره در ژانویه ۲۰۲۱ را با مانع مواجه کرد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، شبکه خبری بی بی سی نوشت: دیوان محاسبات آمریکا در گزارش جدید خود اعلام کرده است که اطلاعات عمومی درباره احتمال حمله خشونت آمیز در آن روز در دسترس قرار داشت. با این وجود پلیس کنگره خود را برای گردهمایی غیرخشونت آمیز آماده کرده بود.

در شورش ۶ ژانویه ۲۰۲۱ بیش از دو هزار نفر در حالی که قانونگذاران مشغول تایید نتایج انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۱ بودند، وارد صحن کنگره شدند.این شورش با اتهام ارتکاب به جرم برای بیش از ۹۶۰ نفر، به بزرگترین پرونده تحقیقاتی پلیس در تاریخ آمریکا منجر شد.

گزارش دیوان محاسبات آمریکا که ارزیابی و سنجش عملکرد دیگر نهادهای دولتی را از طرف کنگره بر عهده دارد نشان می دهد که سازمان های مسئول حراست از امنیت، در آن روز نتوانستند با یکدیگر ارتباط برقرار کنند.

در گزارش این نهاد ناظر دولتی آمریکا آمده است: گردهمایی که قبل از شورش ها رخ داد توسط پلیس کنگره به عنوان یک «رویداد امنیتی خاص ملی» نامگذاری نشد. این امر می توانست به افزایش اقدامات امنیتی منجر شود.

این بازوی تحقیقاتی کنگره آمریکا افزود: در کنار پلیس کنگره که در اطراف ساختمان کنگره گشت زنی می کند، اداره تحقیقات فدرال (FBI) و اداره امنیت داخلی (DHS) نیز مسئول جمع آوری اطلاعات و تحقیقات درباره این شورش بودند.

تعداد دیگری از سازمان ها در سطح ایالتی، محلی و فدرال نیز مسئول جمع آوری اطلاعات هستند اما یافته های گزارش دیوان محاسبات آمریکا نشان می دهد با وجود مجموعه ای از اطلاعات امنیتی و تهدیدها، کسانی که مسئولیت تحقیقات در این زمینه را برعهده داشتند نتوانستند حمله به کنگره را پیش بینی کنند.

در این گزارش خاطرنشان شده است که پلیس فدرال نتوانسته اطلاعات مربوط به خشونت احتمالی را پردازش کند. برای مثال، ماموران اف بی آی در شهر سن آنتونیو در تگزاس ۴۵ پست الکترونیک درباره تهدیدهای ضدتروریستی از یک پلتفرم رسانه اجتماعی محبوب حامیان دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا و فعالان راست افراطی دریافت کردند. اما اف بی آی فقط ۹ مورد از آنها را بررسی کرد.

در این گزارش همچنین از تعدادی از نهادها به دلیل قصور در پیگیری نکات و به اشتراک گذاری اطلاعات مربوطه با سایر ادارات و نهادها انتقاد می شود. ضمن این که افسران رده پایین پلیس کنگره، راهنمایی ها و هشدارهای کافی در مورد تهدیدهای خشونت آمیز را دریافت نکردند.

در گزارش دیوان محاسبات آمریکا بعلاوه توصیه هایی در مورد جمع آوری و به اشتراک گذاری اطلاعات ارائه شده است.

به گزارش ایرنا، چندی پیش استیون ساند رئیس پلیس سابق کنگره که به دنبال یورش سال ۲۰۲۱ مجبور به استعفا شد، هشدار داد دو سال بعد از شکستی که در نتیجه این حمله رخ داد، این نهاد کنگره همچنان دچار ضعف در عملکرد است و اوضاع آن بهتر نشده است.

ساند در کتاب جدید خود با اذعان به «شکست» در عملکرد رده های بالای پلیس کنگره که زیر نظر او در زمان حمله به این نهاد قانون‌گذاری آمریکا فعالیت می کردند، نوشت: این ضعف باعث شد که پلیس در مقابل یورش ۶ ژانویه (۱۶ دی) ۲۰۲۱ آمادگی لازم را نداشته باشد.

مخالفت با نتایج انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا، ادعای دونالد ترامپ رئیس جمهوری پیشین آمریکا مبنی بر تقلب در انتخابات، تحریک حامیان ترامپ برای برهم زدن فیزیکی شمارش آرای کالج انتخابات از دلایل حمله به کنگره بود و اختلال، تاخیر و تغییر در شمارش آرای کالج انتخابات به نفع ترامپ، ضبط و نابودی گواهی های تشخیص آرای کالج انتخاباتی و لغو انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و غارت، تخریب و سلطه بر کنگره را هدف قرار می داد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha