رییس اتاق بازرگانی تربت حیدریه: بانک‌ها نیازمند پوست‌اندازی فکری هستند

تربت‌حیدریه- ایرنا - رییس اتاق بازرگانی،صنعت، معدن و کشاورزی تربت‌حیدریه با بیان این که بخش اعظمی از مشکلات حوزه صنعت، معدن و کشاورزی ما به بانکها و قوانین دست و پاگیر آنها باز می‌گردد گفت: بانک‌ها نیازمند پوست اندازی فکری، تغییر نگاه و تحول در قوانین هستند.

به گزارش ایرنا، فضل‌الله شریف‌ ثانوی روز چهارشنبه در سلسله نشست‌های تخصصی راهکارهای تعامل دانشگاه با بخش صنعت که در حاشیه ششمین کنفرانس ملی کاربرد فناوری‌های نوین در علوم مهندسی در دانشگاه تربت‌حیدریه برگزار شد افزود: بانک‌های ما فاقد تفکر سرمایه‌گذاری هستند.

وی تاکید کرد: نباید تمام تقصیرها را به گردن تحریم‌ها انداخت و شایسته است نگاهی نیز به وضعیت سیستم اداری کنونی بیندازیم که در آن بانک‌ها بیشتر به افرادی خاص تسهیلات می‌پردازند و در نتیجه امروز در مجموعه سه شهرک صنعتی تربت‌حیدریه افراد کارآفرین و دلسوزی داریم که به دلیل مشکلات مالی قادر به ادامه تولید نیستند.

رییس اتاق بازرگانی،صنعت، معدن و کشاورزی تربت‌حیدریه وضعیت شهرک‌های صنعتی تربت‌حیدریه را متاثر از وضعیت استان و کشور دانست و افزود: در شهرک صنعتی شماره یک، از مجموع ۴۷ واحد، تنها ۲۰ واحد صنعتی فعال است.

شریف ثانوی افزود: در شهرک صنعتی شماره ۲ نیز تنها چهار واحد فعال و بقیه در حال ساخت و ساز هستند و شهرک صنعتی شهید رضوی نیز مغفول مانده و هنوز راه نیفتاده است.

وی اضافه کرد: اگر تولید رونق پیدا کند اقتصاد متحول می‌شود و به تبع آن شاهد کاهش بسیاری از بزهکاری‌ها در حوزه اجتماعی خواهیم بود.

رییس اتاق بازرگانی، صنعت، معدن و کشاورزی تربت‌حیدریه از اقدامات دانشگاه تربت‌حیدریه در برقراری پیوند و تعامل با بخش صنعت استقبال کرد و در عین حال گفت: با وجود آن که یکی از برنامه‌های کاری ما نیز، ایجاد تعامل با دانشگاه است اما اتاق بازرگانی هنوز ساختار ارتباط با دانشگاه را در مجموعه خود ایجاد نکرده‌ایم.

شریف‌ثانوی گفت: واقعیت آن است هر سه بخش صنعت، معدن و کشاورزی این خطه به یافته‌های علمی جامعه دانشگاهی نیاز دارند و تنها راه توسعه و پیشرفت در همه ارکان از درون دانشگاه عبور می‌کند.

رییس اتاق بازرگانی تربت حیدریه: بانک‌ها نیازمند پوست‌اندازی فکری هستند

در ادامه دانشیار گروه تولیدات گیاهی دانشگاه تربت‌حیدریه نیز گفت: امروزه چالش‌های زیادی از جمله تغییرات آب و هوایی، تنش‌های زیستی و غیرزیستی، کاهش منابع مختلف، شوری و خشکسالی‌های اخیر بر روی عملکرد و کیفیت محصولات کشاورزی تاثیر منفی گذاشته اند و با توجه به افزایش روز افرون جمعیت، موارد یاد شده، تهدیدی جدّی، برای ما به شمار می‌روند.

دکتر حسن فیضی افزود: راهکارهای متعددی برای بهبود این شرایط به کار گرفته شده و نانوتکنولوژی به عنوان یکی از امیدوارکننده‌ترین پیشنهادات برای دستیابی به کشاورزی پایدار و راه حلی قابل اطمینان برای حل این مشکل مطرح می‌شود.

وی تصریح کرد: پرایمینگ بذر (روشی برای بهبود کیفیت بذر) با نانوذرات به عنوان یک راهبرد نوظهور در بخش کشاورزی می‌تواند باعث بهبود کیفیت بذر و افزایش مقاومت گیاه در شرایط تنش شود.

ششمین کنفرانس ملی کاربرد فناوری‌های نوین در علوم مهندسی از دیروز با حضور استادان و پژوهشگرانی از سراسر کشور به میزبانی دانشگاه تربت‌حیدریه آغاز شد و تا عصر امروز ادامه دارد.

محورهای این همایش انرژی، خودرو، رباتیک، فناوری اطلاعات، مهندسی در رشته‌های برق، صنایع، کامپیوتر، مکانیک، هوافضا، نانوتکنولوژی، آب، ژنتیک،
معماری و شهرسازی، هوش مصنوعی، طبیعت و کشاورزی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha