درخواست پوتین از سازمان امنیت روسیه برای ادامه کمک به ارتش

تهران - ایرنا - ولادیمیر پوتین رهبر روسیه روز سه شنبه از سازمان امنیت فدرال "ال اس بی" خواست که به کمک به نیروهای ارتش در عملیات ویژه نظامی در اوکراین شامل حمایت ضد شناسایی و ضدجاسوسی ادامه دهد.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری تاس؛ پوتین در نشست مدیران اف اس بی، با تمرکز بر حوزه های اولویت فعالیت این سازمان، حمایت ضد جاسوسی اف اس بی از یگان های عمل کننده ارتش در اوکراین و مبادله اطلاعات مهم تاکتیکی، را مهم دانست.

به گفته پوتین ادامه کمک این نهاد اطلاعاتی و امنیتی به نیروهای مسلح و گارد ملی در اجرای عملیات ویژه نظامی در اوکراین، از راه هایی مانند حمایت ضدجاسوسی از یگان های ارتش و مبادله سریع اطلاعات مهم تاکتیکی، از اهمیت برخوردار است.

جنگ اوکراین از ۲۴ فوریه (پنجم اسفند ماه)، وارد دومین سال خود شده است.

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا از خبرگزاری رویترز؛ کاخ ریاست‌ جمهوری روسیه با تکرار مواضع مسکو مبنی بر آمادگی روسیه برای مذاکره به منظور پایان دادن مناقشه در اوکراین تاکید کرد که نمی‌توان «واقعیت‌های سرزمینی» جدید را نادیده گرفت.

دمیتری پسکوف سخنگوی کاخ کرملین به خبرنگاران گفت: روسیه مواضع خود را در خصوص چهار منطقه الحاقی که سال گذشته و پس از برگزاری همه پرسی به خاک روسیه پیوسته‌اند، تغییر نمی‌دهد.

وی با بیان اینکه این چهار منطقه واقعیت‌های مشخص و مرتبط به امور داخلی روسیه هستند، ادامه داد: قانون اساسی فدراسیون روسیه را نمی‌توان نادیده گرفت. مسکو هرگز قادر نخواهد بود در این مورد مصالحه کند، این‌ها حقایق حائز اهمیتی هستند و در صورتی که کی‌یف الحاق این چهار منطقه به خاک روسیه را بپذیرد، مسکو آماده مذاکرات [برای پایان دادن به جنگ] خواهد بود.

سخنگوی کرملین با اشاره به تاثیر رویکرد طرفین در روند مذاکرات،‌خاطر نشان کرد: با یک نگرش مناسب از طرف اوکراینی‌ها، این مساله [جنگ] بر سر میز مذاکره حل و فصل خواهد شد.

روسیه در ماه سپتامبر سال‌جاری میلادی یک همه‌پرسی برگزار و چهار منطقه دونتسک و لوگانسک در شرق و زاپوریژیا و خرسون در جنوب اوکراین را که تحت کنترل درآورده بود، به خاک خود الحاق کرد.

نیروهای روسیه تاکنون نتوانسته اند این مناطق را به صورت کامل تصرف کنند و به گفته مسکو، نیروهای این کشور در تلاش برای آزادسازی آن‌ها از سلطه گروههای نئونازی اوکراینی هستند.

کی‌یف و متحدان غربی‌اش اما دلایل مسکو را بی اساس خوانده و آن‌ها را دستاویزی برای حمله روسیه به اوکراین توصیف می‌کنند. اوکراین می‌گوید پیش از در نظر گرفتن هرگونه برنامه صلح، نیروهای روسیه باید خاک اوکراین را از جمله چهار منطقه الحاقی و همچنین شبه جزیره کریمه ترک کنند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha