واشنگتن و ناتو در سایه تحولات اوکراین در حال تشکیل ائتلاف‌های منطقه ای هستند

تهران-ایرنا- مشاور ویژه ریاست جمهوری سوریه گفت که واشنگتن و ناتو در سایه تحولات اوکراین در حال تشکیل ائتلاف‌های منطقه‌ای هستند.

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا از «روسیا الیوم»، «بثینه شعبان» مشاور ویژه ریاست جمهوری سوریه در دوازدهمین کنفرانس بین‌المللی خاورمیانه «والدای» که امروز سه‌شنبه با حضور «میخائیل بوگدانف» معاون وزیر خارجه روسیه و جمعی از کارشناسان، اندیشمندان و مقامات ۱۸ کشور در مسکو آغاز به کار کرد، افزود: واشنگتن و ناتو در سایه تحولات و رویدادهای اوکراین در حال تشکیل ائتلاف‌های منطقه‌ای هستند.

وی گفت: تحولات اوکراین نشان داد که جهان نمی‌تواند بر اساس قوانین غرب به مسیر خود ادامه دهد.

وی ادامه داد: غرب عناصر وابسته به خود را انتخاب و از آنها حمایت می کند؛ آن عناصر هم مأموریت غرب را بر عهده می‌گیرند و از تروریست‌ها برای تغییر نظام موجود جهانی و وادار کردن کشورها به حرکت، طبق تمایلات آنها استفاده می‌کنند.

بثینه شعبان تاکید کرد: اهداف استعماری غرب همچنان تغییر نکرده اما موضوع جدید این است که تک قطبی بودن دیگر مورد رضایت همه کشورهای جهان نیست.

مشاور ویژه ریاست جمهوری سوریه ادامه داد: نظام جهانی جدیدی پدید آمده است، اما برخی کشورها نمی‌دانند قوانین آن چیست زیرا قواعد و قوانین قدیمی توسط واشنگتن تحمیل شده است.

وی پیشتر نیز تاکید کرده بود که جهان در حال تغییر است و سوریه در سمت درست تاریخ و در کنار روسیه، چین و کشورهایی که به حاکمیت و تصمیم گیری مستقل خود پایبند هستند، می‌ایستد.

به گفته وی، سوریه جهان چندقطبی را نیاز امروزی بشر برای پایان دادن به هژمونی غرب می‌داند.

دوازدهمین کنفرانس بین‌المللی خاورمیانه «والدای» با مشارکت مؤسسه شرق‌شناسی آکادمی علوم روسیه در حال برگزاری است، موضوع نشست امروز «خاورمیانه جدید و بحران امنیتی در اروپا» است.
طبق گزارش خبرگزاری سانا، موضوع اصلی کنفرانس امسال بحث تاثیر بحران‌های اروپایی و جهانی بر تحولات خاورمیانه و روابط روسیه با کشورهای منطقه است.
برپایه این گزارش، دستور کار این کنفرانس در چند سمینار بررسی موضوعات خاورمیانه، نظام جهانی، سیستم امنیتی منطقه‌ای، بحران اوکراین و پیامدهای آن بر خاورمیانه و خاور نزدیک، حوزه انرژی، تغییرات بازار جهانی و اولویت های اصلی سیاست خارجی کشورهای منطقه است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha