پوست اندازی کشتی پایتخت با طعم بازگشت بزرگان

تهران- ایرنا- مهم‌ترین اتفاق غیر منتظره‌ای که در سال ۱۴۰۱ برای کشتی تهران رقم خورد، برگزاری مجمع و از طرفی حضور چهره‌های سرشناش پس ازتغییرات مدیریتی به این ورزش صورت گرفت.

به گزارش ایرنا، انتخابات هیئت کشتی استان تهران پس از چند سال عدم حضور پیشکسوتان و حرف و حدیث‌های زیاد با شرکت ۲نامزد (قاسم علی عسگری و حسین یاری‌نیا) در اداره کل ورزش و جوانان استان تهران برگزار شد. پس از این انتخابات شاهد حضور چهره‌های طراز اول به درون این ورزش بودیم که با راهبرد این هیئت وارد مرحله جدیدی شد. راهبردی که قاسم علی‌عسگری منتخب مجمع انتخاباتی استان از آن به عنوان دورانی از تعامل و همگرایی یاد می‌کند.

پوست اندازی کشتی پایتخت با طعم بازگشت بزرگان

علی‌عسگری برای شروع برنامه‌های دست همکاری به سوی نامداران کشتی ایران در استان تهران دراز کرده است. یکی از مهمترین چهره‌های ورزشی ایران که به دعوت علی‌عسگری پاسخ مثبت داد محمد بنا بود. آقای خاص کشتی ایران که به یکباره و با توجیه مشکلات شخصی و خانوادگی خود پس از رقابت‌های قهرمانی جهان ۲۰۲۲ بلگراد از تیم ملی کشتی فرنگی کناره‌گیری کرد پس از چند ماه مسیر کاری خود را تغییر داد تا بتواند به عنوان مدیر فنی تیم‌های کشتی فرنگی استان تهران در کنار رییس هیات استان فعالیت کند.

در ادامه حضور قهرمانان بزرگ در هیئت کشتی استان تهران،اکبر فلاح دارنده مدال سابق طلای جهان در سمت مدیر فنی تیم‌های کشتی آزاد منصوب و هدایت تیم کشتی آزاد تهران نیز به علیرضا رضایی نایب قهرمان المپیک ۲۰۰۴ آتن سپرده شد.

پوست اندازی کشتی پایتخت با طعم بازگشت بزرگان

تصمیمات قاسم علی‌عسگری با واکنش مثبت اهالی کشتی روبرو شد و علی عسگری نیز در خصوص این انتصابات گفت: راه حل بازگشت کشتی تهران به دوران شکوه و طلایی خود همدلی و همراهی بزرگان این رشته است زیرا تهران یکی از پایگاه‌های کشتی ایران و به قول رییس فدراسیون، موتور محرکه این ورزش در کشور است.

عزیز اطاعتی پیشکسوت در خصوص انتصابات خاص رییس هیات کشتی استان گفت: قاسم علی عسگری جمعی از دلسوزان کشتی را برای توسعه این رشته در استان تهران جمع کرده و همه برای کار در این هیئت پیشقدم شدند. کمیته آموزش هیات در دهه‌های گذشته فعال بود و من مسوولیت آن را بر عهده داشتم اما بعد از رفتنم به فدراسیون این کمیته تقریبا تعطیل شد. در آن زمان کارهای خوبی انجام شد و من بعد از حضور در فدراسیون کشتی به دنبال ارتباطات جهانی و آموزش بودم. اکنون نیز با مسوولان اتحادیه جهانی در ارتباط هستم و حتی چندین سمینار داوری در کشورهای دیگر برگزار کردم.

پوست اندازی کشتی پایتخت با طعم بازگشت بزرگان

همچنین صادق گودرزی نایب قهرمان المپیک ۲۰۱۲ لندن که به عنوان سرمربی تیم کشتی آزاد نوجوانان استان تهران منصوب شد در خصوص پذیرفتن این انتصاب در رده‌های پایه گفت: هدف من کمک به کشتی و توسعه آن است، برای من فرقی ندارد که در کجا و در چه رده سنی کار کنم. دوست دارم برای توسعه این ورزش وقت بگذارم. من از جامعه کشتی هستم و با این رشته زندگی کردم. برای استان تهران نیز همین نظر را دارم. می‌دانم که در این چند سال کشتی استان تهران تغییرات زیادی داشته لذا با هدف کمک به کشتی آمدم و می‌خواهم گامی برای توسعه این رشته بردارم.

پوست اندازی کشتی پایتخت با طعم بازگشت بزرگان

صادق گودرزی ادامه داد: نه اصلا برایم مهم نیست که در بخش باشگاهی باشم یا ملی، در استان تهران به کمک من نیاز بود و من نیز نه نگفتم. اینکه می‌گوییم کار باید برای خدا باشد باید در عمل نیز ثابت شود. من برای خدمت به کشتی در هر بخشی آماده هستم. آنچه برایم مهم است کمک به توسعه این رشته است. از تمام تجربیاتم برای تربیت نسل جدیدی در کشتی تهران استفاده خواهم کرد تا این استان بار دیگر به جایگاه واقعی خود در ورزش اول ایران برسد.

پوست اندازی کشتی پایتخت با طعم بازگشت بزرگان

تا پیش از انتخاب قاسم علی‌عسگری، عبدالله عزیزی رییس هیات کشتی استان تهران بود که پیش از پایان دوران چهار ساله از سمت خود برکنار شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار ورزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha