۹ اسفند ۱۴۰۱، ۱۳:۳۹
کد خبرنگار: 2330
کد خبر: 85043293
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مسکو: اتحادیه اقتصادی اورآسیا به کاهش تبعات منفی تحریم ها کمک کرد

تهران-ایرنا- معاون وزیر خارجه روسیه گفت: نهاد اتحادیه اقتصادی اوراسیا (EAEU) به کاهش تبعات منفی تحریم ها برای دو کشور عضو این اتحادیه، روسیه و بلاروس کمک کرده است.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا، الکساندر پانکین در مصاحبه با خبرگزاری تاس ضمن اعلام این مطلب افزود: در فضای کنونی ژنوپلتیکی (جغرافیای سیاسی) و اقتصادی کنونی، تلاش های مشترک اتحادیه اقتصادی اوراسیا تا حدی به کاهش تبعات منفی تحریم ها و محدودیت های اعمال شده توسط کشورهای غربی علیه دو کشور روسیه و بلاروس کمک کرده است .

این مقام روس اظهار داشت: کمک این اتحادیه به دو کشور عضو باعث تقویت ثبات اقتصادی کشورهای عضو این اتحادیه اقتصادی شده است.

دیپلمات روس خاطرنشان کرد همکاری در چارچوب اتحادیه اقتصادی اوراسیا به شکل پویایی در حال گسترش است و اقدامات مهمی با هدف حمایت از کسب و کارها و شهروندان کشورهای عضو این اتحادیه انجام شده است.

به گزارش ایرنا، اتحادیهٔ اقتصادی اوراسیا یک اتحادیه اقتصادی میان‌دولتی است که بلاروس، قزاقستان، ارمنستان و روسیه عضو آن هستند.

روسیه پیشتر بر ضرورت تشکیل بازارهای مشترک انرژی با همکاری کشورهای عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا تاکید کرده بود.

میخائیل میشوستین نخست وزیر روسیه نیز در نشست شورای بین دولتی اوراسیا گفت: موضوع تشکیل بازارهای مشترک گاز، نفت و فرآورده های نفتی و همچنین برق، برای همه کشورهای عضو این نهاد از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

وی در اظهارات دیگری گفته بود در شرایطی که کشورش تحت شدیدترین تحریم‌های مالی غرب قرار دارد، همکاری میان نظام‌های پرداخت کشورهای عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا و راه اندازی ارز واحد اتحادیه حائز اهمیت است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha