۴۲۰ واحد صنفی در کردستان برای اجرای فروش فوق‌العاده اعلام آمادگی کردند

 سنندج- ایرنا- معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت اداره کل صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: ۴۲۰ واحد صنفی استان آمادگی لازم را برای اجرای طرح فروش فوق العاده در آستانه سال جدید دارند.

طاها سمیعی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: به منظور حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان و افزایش رفاه اجتماعی و تنظیم بازار اقدام به اجرای طرح هایی هم چون فروش فوق العاده و برپایی نمایشگاه های عرضه مستقیم کالا در آستانه سال جدید می کنیم.

وی با اشاره به اینکه برپایی نمایشگاه های عرضه مستقیم کالا در تنظیم بازار نقش موثری دارد، افزود: با توجه به اینکه حجم تقاضا برای خرید کالا در آستانه عید نوروز افزایش می یابد این ایام بهترین زمان برای برپایی نمایشگاه است.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت اداره کل صنعت، معدن و تجارت کردستان بیان کرد: براساس برنامه‌ریزی انجام شده امسال در هفت شهرستان استان طرح فروش فوق العاده در واحدهای صنفی به اجرا در می آید.

سمیعی یادآور شد: در نمایشگاه عرضه مستقیم کالا هم قرار است ۴۸۰ غرفه از جمله مواد پروتئینی، مواد غذایی، آجیل، شوینده ها و دیگر نیازهای سبد خانوار برپا شود.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت اداره کل صنعت، معدن و تجارت کردستان ادامه داد: کالاهای موجود در نمایشگاه با حداقل ۱۰ درصد تخفیف نسبت به قیمت متعارف بازار و ۱۵ درصد نسبت به قیمت تمام شده کالا عرضه می شود.

۷۵ هزار و ۷۶۸ واحد صنفی دارای پروانه کسب در استان کردستان وجود دارد و از این تعداد بیش از ۳۰ هزار واحد در مرکز استان مستقر هستند که سه درصد از این واحدهای صنفی را فروشگاه های متوسط و زنجیره ای تشکیل داده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha