۹ اسفند ۱۴۰۱، ۱۳:۰۳
کد خبرنگار: 5353
کد خبر: 85043101
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

آسیب پذیری تاسیسات زیربنایی آمریکا در برابر حملات سایبری

تهران- ایرنا- مدیر آژانس امنیت زیرساختی و سایبری آمریکا، نسبت به ضعف‌های امنیتی شرکت‌های حوزه فناوری و بخش‌های مربوط به تاسیسات زیربنایی این کشور، در برابر نفوذهای سایبری، هشدار جدی داد.

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا از شبکه خبری «سی‌بی‌اس نیوز»، جن ایسترلی مدیر آژانس امنیت زیرساخت و امنیت سایبری آمریکا (CISA)، با صدور هشداری جدی، از شرکت‌های حوزه فناوری مانند مایکروسافت و توییتر خواست تا استفاده از نرم‌افزارها با طراحی ضعیف و الگوهای ناایمن مطلوب باج‌افزارها را متوقف کنند.

بر این اساس، حملات [سایبری]، زیرساخت‌های حیاتی آمریکا در بخش‌های مختلف از جمله بیمارستان‌ها و مدارس و زیرساخت‌های مربوط به تامین انرژی و آب آشامیدنی، تولید نفت و گاز و تولید مواد غذایی را تهدید می‌کند.

ایسترلی تهدید کنونی مربوط به نفوذهای سایبری را «بسیار خطرناک‌تر» از بالون چینی خواند که در هفته‌های گذشته در آسمان آمریکا شناسایی شده بود.

وی با هشدار به اینکه نفوذهای سایبری قابلیت واردکردن آسیب‌های جدی در سطح ملی را دارا هستند، تصریح کرد: سرقت اطلاعات شخصی و مالکیت معنوی و یا بدتر از آن ایجاد بستری با هدف تخریب و اختلال سایبری و یا غیرسایبری زیرساخت‌های حیاتی از جمله در بخش‌های انرژی، حمل‌ونقل، ارتباطات، سلامت و فراتر از آن، دامنه این تهدیدات را تشکیل می‌دهد.

مدیر آژانس امنیت زیرساخت و امنیت سایبری آمریکا، راهکار مقابله با تهدیدات مذکور را حذف فناوری با طراحی‌های خطر آفرین عنوان کرد.

ایسترلی همچنین سناریویی فرضی را مطرح کرد که در آن یک دشمن این امکان را خواهد داشت تا چندین خط لوله انتقال گاز آمریکا را هدف قرار داده و منفجر کند،‌ مسیرهای آبی این کشور را آلوده سازد و خطوط ارتباط تلفنی را به سرقت برد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: در صورت حمله چین به تایوان حمله به زیرساخت‌های حیاتی آمریکا دور از تصور نخواهد بود.

این مدیر امنیتی که سابقه فعالیت به عنوان یک افسر اطلاعاتی ارتش آمریکا را دارد در این خصوص به سی‌بی‌اس نیوز گفت: اگرچه هیچ‌گونه افزایش و تغییری از طرف فعالان [سایبری] منتسب به چین مشاهده نشده، اما همچنان نگرانی از احتمال تشدید حملات وجود دارد.

به اعتقاد ایسترلی، چین [در صورت مواجهه با تایوان و آمریکا] به بررسی و تحلیل رفتار و نوع برخورد روسیه در رابطه با غرب خواهد پرداخت،‌ اینکه مسکو چه اقداماتی انجام داده و کدام اقدامات را انجام نداده است، تا نتیجه مطلوب‌تر و موفق‌تری کسب کند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha