۹ اسفند ۱۴۰۱، ۰:۵۳
کد خبرنگار: 1385
کد خبر: 85042768
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ماموریت فرمانده سوئیسی برای تقویت روابط برن با ناتو و پنتاگون

تهران- ایرنا- سوئیس در راستای تقویت همکاری‌های خود با ناتو و پنتاگون یک مقام ارشد را برای انجام دیداری ۶ روزه راهی آمریکا کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از اسپوتنیک، نیروهای مسلح سوئیس دوشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد: ژنرال هانس پتر والزر فرمانده نیروهای آموزشی از ۲۷ فوریه تا چهارم مارس (۸ تا ۱۳ اسفند) برای انجام سفری کاری به آمریکا سفر می‌کند.

بر اساس این بیانیه، وی در این سفر با هیاتی از نیروهای مسلح آمریکا و ناتو دیدار و در مورد همکاری‌های دوجانبه و چندجانبه گفت‌وگو خواهد کرد.

والزر در این سفر با ژنرال فیلیپ لاوینی از فرماندهان ارشد ناتو دیدار و درباره تقویت همکاری‌های آموزشی چندجانبه با این پیمان نظامی رایزنی می‌کند.

شورای فدرال سوئیس در ماه فوریه «گزارش سیاست خارجی» را تصویب کرد که در آن بر تقویت تعامل امنیتی این کشور با ناتو تاکید شده است.

این در حالی است که انتظار می‌رود نیروهای نظامی سوئیس در سال ۲۰۲۳ در ۱۰ رزمایش ناتو مشارکت داشته باشند.

سوئیس بعنوان کشوری که همواره پایبند سیاست بی‌طرفی بوده در ماه‌های گذشته تغییراتی در رویکرد خود ایجاد و از اوکراین در مقابل روسیه حمایت کرده است.

دولت سوئیس در راستای اجرای تحریم‌های غرب علیه روسیه ۸.۱ میلیارد دلار از دارایی‌های این کشور را مسدود کرده و به تحریم‌های غرب علیه نفت و محصولات پتروشیمی روسیه نیز محلق شده است.

ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه روز یکشنبه ضمن انتقاد از سیاست جدید سوئیس در حمایت از اوکراین گفت: برن بی‌طرفی سنتی خود را کنار گذاشته و ترجیح داده از نئونازی‌های اوکراینی حمایت کند.

وی تاکید کرد: سوئیس از نظر ما دیگر یک کشور بی‌طرف نیست.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha