۹ اسفند ۱۴۰۱، ۰:۱۷
کد خبرنگار: 1385
کد خبر: 85042764
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ایتالیا خواستار اقدام فوری اتحادیه اروپا برای مقابله با بحران مهاجران شد

تهران- ایرنا- جورجیا ملونی نخست وزیر ایتالیا پس از غرق شدن ۶۴ مهاجر در آب‌های جنوب این کشور از اتحادیه اروپا خواست تا برای مقابله با بحران پناهجویان هرچه سریع تر اقدام کند.

به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، ملونی دوشنبه شب با اعلام اینکه در نامه‌ای به اتحادیه اروپا درخواست خود را مطرح کرده است، افزود: تنها راه مقابله جدی با این مساله جلوگیری از عزیمت (قایق‌های حامل مهاجران) است.

این قایق که از ترکیه عازم ایتالیا شده بود ۱۸۰ تا ۲۰۰ سرنشین داشت که با صخره برخورد کرد که تاکنون مرگ ۶۴ تن از جمله ۱۴ کودک و نجات ۸۰ نفر دیگر تایید شده است.

گزارش‌ها حاکی است که این مهاجران اغلب از اتباع افغانستان بوده و در میان آنها مهاجران ایرانی و پاکستانی نیز دیده می‌شوند.

این حادثه بار دیگر به بحث‌ها در مورد لزوم جلوگیری از عزیمت مهاجران به سمت اروپا و اتخاذ تدابیر جدید دامن زده است.

مارکو برتوتو مدیر برنامه‌های امدادی بشردوستانه و پزشکی ایتالیا گفت: این تراژدی‌ها نتیجه سیاست‌های زیانبار ایتالیا و اتحادیه اروپا در زمینه حفاظت از مرزها و کاهش گذرگاه‌های امن به سوی اروپاست.

دولت راستگرای ایتالیا سیاست‌های سختگیرانه‌ای در قبال مهاجران در پیش گرفته که با انتقاد سازمان ملل و سایر نهادها و کشورها روبرو شده است اما «ماتئو پیانتدوسی» وزیر کشور ایتالیا گفته که دولت مقصر مرگ مهاجران نیست.

وی قاچاقچیان انسان و خانواده‌ها را مسئول این فجایع دانسته و گفته: درماندگی هرگز توجیه خوبی برای مسافرت در شرایط خطرناک نیست.

«پروژه مهاجران مفقود شده» سازمان ملل از سال ۲۰۱۴ تاکنون مرگ و ناپدید شدن بیش از ۲۰ هزار مهاجر را در مدیترانه ثبت کرده و این دریا به خطرناک‌ترین مسیر مهاجرت در دنیا تبدیل شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha