۸ اسفند ۱۴۰۱، ۱۸:۳۷
کد خبرنگار: 5300
کد خبر: 85042586
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تفاهم‌نامه همکاری بین کمیته ملی المپیک و شهرداری تهران به امضا رسید

تهران- ایرنا- شهردار تهران و رییس کمیته ملی المپیک، عصر امروز دوشنبه تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.

به گزارش ایرنا، تفاهم‌نامه همکاری بین کمیته ملی المپیک و شهرداری تهران با حضور محمود خسروی‌وفا رئیس کمیته ملی المپیک و سیدمناف هاشمی دبیرکل کمیته در حضور علیرضا زاکانی شهردار تهران به امضا رسید.

این تفاهم‌نامه درراستای حمایت شهرداری تهران از کاروان اعزامی ایران به بازی‌های آسیایی هانگژو و نیز قهرمانان این رقابت‌ها به امضای طرفین رسید.

محمود خسروی وفا در ابتدای این جلسه، اظهار داشت: از زاکانی به خاطر این فرصتی که به ورزش کشور و کمیته ملی المپیک در آستانه حضور در بازی های آسیایی وکسب سهمیه المپیک پاریس دادند، سپاسگزارم. این فرصت داده شد تا ورزش از حمایت شهرداری و شورای شهر برخوردار شود.

وی در ادامه افزود: ورزش کشور با حداقل هزینه می‌تواند تاثیرات مثبت داشته باشد. در ورزش هر چه هزینه شود، سرمایه گذاری است. در این مدت ورزش کشور و فوتبال نشان دادند که ورزش موجب همدلی و اتحاد خواهد بود.

رئیس کمیته ملی المپیک تاکید کرد: ورزش کشور از قدیم چانه کوچکی داشته و حمایت‌های جانبی می‌تواند در کسب نتایج خوب موثر باشد. ظرفیت ورزش کشور بالاست ولی در سه دوره قبلی بازی‌های آسیایی به ترتیب چهارم، پنجم و ششم شدیم و افت داشتیم. بنا داریم در این دوره نتایج بهتری کسب کنیم و توانمندی این نسل جوان را به جهان و آسیا نشان دهیم.

وی تاکید کرد: ۵۰ سال است در فوتبال در المپیک سهمیه نگرفتیم. امیدوارم در پاریس این سهمیه کسب شود و دل مردم از حضور فوتبال در المپیک شاد شود. ظرفیت‌های مختلف شهرداری می‌تواند کمک موثری برای ورزش باشد.

خسروی‌وفا اضافه کرد: به یک پشتوانه قوی در کنار ورزش مانند شهرداری نیاز داریم که خوشبختانه این تفاهمنامه گامی در این مسیر است.

وی ادامه داد:  پدر زاکانی از ورزشکاران کشتی بوده و می‌داند ورزش چقدر می‌تواند در نشاط و وحدت ملی موثر باشد. با هماهنگی‌های انجام شده با شهرداری به جمع بندی رسیدیم تا از ظرفیت‌ها استفاده کنیم و میوه آن را در بازی‌های آسیایی و المپیک بچینیم. امروز احساس می‌کنیم پشتوانه محکمی داریم‌. بحث اشتغال و مسکن باعث انگیزه ورزشکاران می‌شود البته ورزشکاران ما برای جوایز در مسابقات حاضر نمی‌شوند و برای افتخار آفرینی و برافراشتن ورزش پا به  میادین می‌گذارند ولی ما باید از آنها حمایت کنیم و اولین قدم را شهرداری برداشت.

رئیس کمیته ملی المپیک در پاسخ به این سوال که آیا طلایی‌های المپیک و هانگژو صاحب شغل و مسکن خواهند شد، گفت: من خودم برای گرفتن مسکن و تضمین شغلم آمده ام(به شوخی)؛ اما باید ظرفیت‌ها را سنجید و بررسی و مطالعه انجام داد. در این دوره امیدوارتر هستیم.

علیرضا زاکانی نیز در خصوص دلایل امضای این تفاهمنامه، گفت: ورزش هم خلق افتخار می‌کند و قله و عظمتی را می‌آفریند و هم اینکه نسبت به سلامتی و نشاط جامعه، ظرفیت‌های ویژه‌ای خلق کرده است. وظیفه ما توجه به ورزش همگانی است و شهرداری این رسالت را بر عهده گرفته اما حمایت از ورزش قهرمانی و افتخار آفرینی که رشد و پویایی و اثرگذاری ملی و جهانی دارد، یک ضرورت انکار ناپذیر است که باید نسبت به آن توجه ویژه داشته باشیم. کسانی که بدخواه انقلاب هستند توجهشان معطوف به سیاه نمایی آینده، خلق ناامیدی و ایجاد انقطاع است اما ظرفیت‌های بی‌نظیری در کشور است که باید به آنها توجه کرد.

وی گفت: از هر جهت توجه به عرصه ورزش یک سرمایه گذاری است و مانند نظام تربیتی هر چه در آن خرج شود باعث باردهی در آینده است و اثرات ماندگاری دارد. کمیته ملی المپیک اثرگذاری ویژه‌ای در ورزش کشور دارد. افتخاری است که در شهرداری همکاری تنگاتنگی در جهت حمایت از ورزش داشته باشیم. امیدوارم این همکاری مقدمه موفقیت‌های بهتری برای ورزش کشور باشد و ورزشکاران ما افتخارات بالاتری را به فضل الهی رقم بزنند.

سیدمناف هاشمی دبیرکل کمیته ملی المپیک هم در این نشست، گفت: در این تفاهمنامه مقرر شد تا پایان المپیک پاریس شهرداری به عنوان یکی از حامیان کاروان ایران به خصوص بازی‌های آسیایی هانگژو و المپیک فرانسه از ورزش قهرمانی حمایت کند. نسبتا توافقات خوبی در راستای حمایت و ایجاد انگیزه در ورزشکاران صورت گرفته است. ورزشکاران ما باید با ورزشکاران آسیایی که امکانات بالایی دارند رقابت کنند و در کسب سهمیه نیز باید با رقبای جهانی رقابت کنند. شما می‌دانید که این کار سختی است همیشه اگر حمایت دولت و مجلس و شهرداری باشد باعث انگیزه خواهد شد.

وی افزود: این تفاهمنامه در حوزه اشتغال و مسکن موجب ایجاد انگیزه می‌شود تا رتبه ۲۷ المپیک را به زیر ۲۰ برسانیم. در آسیا که ششم هستیم و با همه مشکلات تلاش می‌کنیم اول جایگاه را حفظ و سپس چهارم و پنجم شویم که البته کار سختی است. این تفاهمنامه و سایر تفاهمنامه‌ها کمک می‌کند تا ورزشکاران موفق باشند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار ورزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha