۸ اسفند ۱۴۰۱، ۱۸:۰۴
کد خبرنگار: 5368
کد خبر: 85042559
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

شکری: دیدار اردوغان و السیسی در زمان مناسب انجام می‌شود

تهران- ایرنا- وزیر خارجه مصر طی کنفرانس مطبوعاتی مشترک با همتای ترکیه‌ای خود در شهر "مرسین" درباره احتمال دیدار روسای جمهور دو کشور گفت که چنین دیداری در زمان مناسب انجام خواهد شد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از خبرگزاری اسپوتنیک، سامح شکری وزیر خارجه مصر در این کنفرانس مطبوعاتی تاکید کرد: مصر همیشه در کنار برادران خود در ترکیه خواهد بود، یقین دارم روابط ما از این پس به بالاترین سطح ارتقا خواهد یافت.

وی افزود: به عنوان دولت و مردم مصر از صمیم قلب یقین داریم که ترکیه در کوتاه‌ترین زمان بر آسیب‌های ناشی از زلزله فائق خواهد آمد.

شکری درباره احتمال دیدار رجب طیب اردوغان و عبد الفتاح السیسی در آینده نیز گفت که این دیدار و ارتباط در زمان مناسب آنجام خواهد شد.

چاووش‌اوغلو نیز در این کنفرانس مطبوعاتی اظهار کرد: توسعه روابط ترکیه و مصر به نفع هر دو کشور خواهد بود.

پیش از این وزارت خارجه مصر با انتشار تصاویری در توییتر اعلام کرد: سامح شکری وزیر خارجه مصر وارد شهر آدانا شد و با مولود چاووش اوغلو همتای ترکیه‌ای خود دیدار کرد.

طبق این بیانیه، شکری در این دیدار جان باختن بیش از ۴۴ هزار نفر از شهروندان ترکیه در زلزله ویرانگر اخیر را تسلیت گفت.

وزیر خارجه مصر همچنین همبستگی قاهره با ملت و دولت ترکیه را ابراز و بر تداوم کمک‌های کشورش به ترکیه و ملت این کشور تاکید کرد.

سامح شکری صبح امروز وارد دمشق شده بود و دیدارهای جداگانه‌ای را با بشار اسد رئیس جمهوری این کشور و فیصل المقداد همتای سوری خود برگزار کرد.

مولود چاووش‌اوغلو شنبه نیز با سامح شکری پیرامون زلزله‌ در جنوب شرق کشور تلفنی گفت‌وگو کرده بود.

به گزارش آناتولی، طرفین در این گفت‌وگوی تلفنی وضعیت اخیر پس از وقوع زلزله در ترکیه را مورد بررسی قرار دادند.

اواسط بهن ماه گذشته نیز عبدالفتاح السیسی رئیس جمهوری مصر در گفت‌وگو با رجب طیب اردوغان همتای ترکیه‌ای خود، درباره کمک رسانی به زلزله زدگان این کشور اعلام آمادگی کرد.

روابط میان ترکیه و مصر از زمان سرنگونی دولت محمد مرسی در کودتای سال ۲۰۱۳ با تنش روبرو شد و مسئولان ترکیه از جمله رجب طیب اردوغان بارها عبدالفتاح السیسی را مورد حمله قرار دادند، اما تنش‌ها میان دو کشور رفته رفته از سال گذشته کاهش پیدا کرده است تا جایی که مولود چاووش اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه اعلام کرد که کشورش ممکن است طی ماه‌های آینده، سفیر خود را در مصر منصوب کند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha