۸ اسفند ۱۴۰۱، ۱۶:۴۰
کد خبرنگار: 2239
کد خبر: 85042476
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

درختان کهنسال و تاریخی البرز تحت مراقبت ویژه قرار گرفتند

کرج - ایرنا - سرپرست اداره کل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی استان البرز اعلام کرد: درختان کهنسال و تاریخی از جمله درخت ۲ هزارو۸۰۰ ساله شهرستان البرز تحت مراقبت ویژه قرار گرفتند.

به گزارش ایرنا، یحیی دارایی روز دوشنبه در نشست بررسی ذخیره های گیاهی تاریخی البرز که با حضور سه تن از اساتید خبره گروه جنگل، گیاهپزشکی و باغبانی دانشکده منابع طبیعی و کارشناسان میراث فرهنکی برگزار شد، افزود: نگهداری این آثار ارزشمند تاریخی و گیاهی با همکاری تشکل های مردم نهاد انجام خواهد شد.

وی افزود: با توجه به خطر تعرض به حریم درختان کهنسال با توجه به گسترش ساخت و سازها، مقرر شد تشکیل جلسات آموزشی برای دهیاران، بخشداران و مسئولان ذیربط روستاهای دارای میراث طبیعی برای حفاظت بیشتر از درختان تشکیل شود.

دکتر وحید اعتماد مدیر گروه جنگلداری و اقتصاد جنگل دانشکده منابع طبیعی دانشگاه تهران با اشاره به اهمیت درختان کهنسال آن ها را منعکس کننده تاریخ طبیعی استان البرز دانست.

وی و بر بازدید و بازخوانی پرونده ثبتی و مطالعه مشخصات هر کدام از درختان تاریخی تاکید کرد و گفت : راه حل‌های جامع و جزیی برای حفظ درختان کهنسال ثبت ملی شده باید اتخاذ کرد.

تاکنون ۳۲ اثر طبیعی استان البرز از جمله ۲۰ درخت که مهمترین آن درخت اُرس ۲هزارو۸۰۰ ساله شهرستانک در فهرست میراث طبیعی کشور به ثبت رسیده‌اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha